Beauty. Lifestyle. Travel. Review. Collaboration.

Read More

Tempat Menarik Di Jelebu Negeri Sembilan

Taman Negeri Kenaboi
Read More

Produk Mampu Milik LUNAGLOW Dari DR. Irma Skincare

Harga produk ini sangat mampu milik dan dijual pada harga bawah RM 45
Read More

OKAD | Dewan Majlis Perkahwinan Bukit Jelutong Shah Alam

Okad Event Space terletak di Bukit Jelutong, Shah Alam
Read More

Rawatan Laser Hair Removal di Premier Clinic Sangat Efektif dan Berkesan

Antara sebab Qiss pilih rawatan ni sebab ia tahan lama dan tidak menyakitkan
Read More

3 Langkah Mudah Menjaga Kulit Dengan Bare Essentials Skincare dari Althea

Set rawatan penjagaan kulit dari Althea iaitu Bare Essentialdiv>

30 November 2023

BTS ARMY! Jom Ke Pameran 'B★VERSE': BTS Menjelajah Dunia Dengan Hentian Ekslusif Di Malaysia

Dipersembahkan oleh Seni Jaya, Pameran Jelajah Dunia THE FACT 'B★VERSE' (BTS, Singing the Stars) menanti para peminat K-POP di Malaysia

Perhatian kepada BTS ARMY! Pameran 'B★VERSE' (BTS, Singing the Stars) yang sangat dinanti-nantikan akan membuat hentian yang pertama di dunia di Pavilion Bukit Jalil bermula 1 Disember hingga 10 Mac 2024

Pameran 'B★VERSE': BTS Menjelajah Dunia Dengan Hentian Ekslusif Di Malaysia

Dianjurkan oleh THE FACT MUSIC AWARDS dan direka oleh APOLLON STUDIO, 'B★VERSE' bukan sekadar pameran; ia menceritakan perjalanan BTS yang penuh memori dari 2020 hingga 2022, yang diinspirasikan daripada 'THE FACT BTS PHOTOBOOK SPECIAL EDITION' yang mengandungi pelbagai gambar sempena penampilan mereka di  THE FACT MUSIC AWARDS 2020. 

BTS ARMY! Jom Ke Pameran 'B★VERSE'

Pameran ini akan membawa pengunjung ke lapan sesi yang eksklusif di mana setiap satu akan menawarkan visual dan aktiviti yang istimewa, termasuk Bilik VR, Terowong Orbital, BTS Universe, 7 Planets, ARMY Way, Pemetaan Unjuran Imersif, Produk BTS, dan Zon Foto

Kedua-dua Bilik VR dan Pemetaan Unjuran Imersif dilengkapi dengan sistem audio seperti konsert untuk mendengarkan lagu-lagu popular BTS untuk pengalaman yang lagi mengasyikkan. Manakala 7 Planets menawarkan pengalaman yang lain daripada yang lain di mana setiap bilik mewakili setiap ahli BTS, dan pengunjung berpeluang untuk meneroka dunia dan ekspresi artistik setiap ahli, serta bagaimana keperibadian mereka menyumbang kepada identiti kolektif kumpulan.


Berikutan pengumuman yang dibuat baru-baru ini oleh Seni Jaya Media Utama Sdn Bhd (SJMU), anak syarikat Seni Jaya Corporation Berhad, pemilik rasmi harta intelek Pameran 'B★VERSE' di Malaysia dan Singapura, Encik Jeff Cheah See Heong, Ketua Pegawai Eksekutif Seni Jaya Corporation Berhad menyatakan keterujaan beliau untuk membawakan pengalaman yang unik ini kepada rakyat Malaysia, terutamanya peminat BTS, dan bahawa langkah ini menandakan komitmen mereka untuk membina kehadiran dalam industri hiburan imersif.

“Kami sangat teruja untuk menyaksikan bagaimana Pameran 'B★VERSE' ini dapat memikat hati peminat BTS di Malaysia. Perjalanan unik melalui BTS Universe menjanjikan pengalaman yang menakjubkan, dan kami berbesar hati untuk membawakan pengalaman luar biasa ini ke landskap budaya tempatan,” kata Encik Cheah di pelancaran Pameran B★VERSE'.


Jualan tiket pameran ini telah mendapat sambutan hangat dan peminat daripada semua peringkat umur sedang berebut untuk mendapatkan tiket mereka. Oleh itu, jangan tertunggu-tunggu lagi, dapatkan tiket anda sekarang untuk menikmati pengalaman yang tidak akan dilupakan! 

Kini tersedia di ejen tiket rasmi, Ticket2u, para peminat boleh mendapatkan tiket untuk melangkah masuk ke BTS Universe pada harga serendah RM88 untuk tiket normal hari minggu dan RM98 untuk tiket normal hujung minggu. Harga eksklusif ini hanya terpakai sepanjang tempoh promosi dari 1 Disember 2023 sehingga 17 Disember 2023.

Harga tiket pameran BTS

Selain itu, peminat yang membeli tiket pameran juga akan menerima hadiah percuma termasuk Ziplock pouch, lencana bintang ARMY yang dikendalikan bateri, dan kad foto yang dipilih secara rawak. 

Untuk menyempurnakan lagi pengalaman B★VERSE, para ARMY juga boleh membeli produk edisi terhad di pameran tersebut, seperti Fail BTS, Poskad BTS, Kalendar 2024, Risalah, Beg Tote dan Kemeja-T. 

Untuk maklumat lanjut, kemas kini, atau untuk menyertai sambutan ARMY, sila layari:

Ticket2u: https://www.ticket2u.com.my/bstarverse 

Instagram: https://instagram.com/bversemalaysia?igshid=MzRlODBiNWFlZA== 

Twitter: https://twitter.com/bversemalaysia?s=21 

Tiktok: https://www.tiktok.com/@bversemalaysia?_t=8fqUlUVLoOe&_r=1 

Laman Web Rasmi Seni Jaya: https://www.senijayacorp.com/ 

About 'B★VERSE' (BTS, Singing The Stars)

Inspired by 'THE FACT BTS PHOTOBOOK SPECIAL EDITION' a treasure trove of visuals unleashed alongside the prestigious THE FACT MUSIC AWARDS (TMA), the exhibition features a grand journey to the universe of the 7 BTS members. Be prepared to be amazed by: 

VR Room: Face to Face – Dive into the spotlight with a lifelike VR experience of BTS electrifying performance! 

Intro: Orbital Tunnel – Take a celestial voyage through music and light as you journey to the radiant BTS Universe.

BTS Universe – Immerse yourself in a starlit wonderland with a personalised gift from the BTS members themselves.

7 Planets Experience – Explore BTS's diverse worlds as each room represents each member's distinct universe.

ARMY Way – Experience the enchantment of BTS with a special tribute to ARMY. 

Immersive Projection Mapping – Fully experience BTS’s iconic TMA stage like never before with immersive projection and concert-quality sound!

Make your B★VERSE experience unforgettable with must-have limited-edition merchandise – available for ARMY! 

Photo zone – Capture joyful ARMY moments near the gift shop. Don't miss this perfect photo opportunity!

Read More

28 November 2023

AEON (AFP) 2023 Edisi November Tampilkan Pakaian Jalanan Anime, Masa Depan Denim Dan Busana Perayaan Merentas Generasi

Pratonton fesyen tiga kali setahun anjuran AEON kini kembali dengan menampilkan StevenSunny dalam warna terang serta jalinan kerjasama TARUMT

Pra-tonton Fesyen AEON / AEON Fashion Preview (AFP) yang dinanti-nantikan kini kembali dengan persembahan fesyen trend segar dan bertenaga bagi golongan muda untuk menyerlahkan diri mereka. Edisi November 2023 AFP ini juga menandakan kolaborasi bersama komuniti pelajar yang berpendirian tinggi daripada Universiti Pengurusan & Teknologi Tunku Abdul Rahman (TARUMT). Segmen muda AEON merangka semula tiga tema yang akan menjadi bualan: pakaian anime pakaian jalanan, pakaian denim dan pakaian perayaan. 

SCAR menampilkan rekaan fesyen dan gaya Steven Sunny yang mengangkat fesyen sebagai alat ekspresi kendiri

1. AEON SELECT mengangkat genre Anime ke jalanan

Pakaian jalanan anime muncul sebagai trend yang dominan dengan pantas, memikat peminat fesyen dengan gabungan unik estetika bandar dan motif moden. Di AEON, kalendar 2024 telah disusun untuk mengeluarkan berbilang kapsul kejutan anime daripada Naruto, Spy X Family, Jujutsu Kaisen dan Demon Slayer. Sama ada anime cyberpunk minimalis yang anggun atau warna manga klasik yang terang, koleksi AEON SELECT akan menyasarkan kepada rangkaian getaran yang pelbagai dan menarik.

Dalam meraikan inovasi pereka generasi seterusnya - hubungan unik antara anime dan fesyen untuk ekspresi diri yang bergaya, pelajar fesyen TARUMT dari Fakulti Komunikasi dan Industri Kreatif (FCCI) mengambil bahagian dalam menggayakan semula koleksi Naruto, mengubahnya menjadi cosplay couture, pakaian jalanan grafik dan aksesori berinspirasikan anime. 

Pelajar-pelajar tersebut adalah:

1. Low Yan Yi 

2. Desiree Chang Chai Ling

3. Soom Ken Yin

4. Kavinita a/p Ragunathan

5. Noprena Maria

6. See Yu Yun

7. Chern Yong Xin

8. Nur Aila Aleena Tong

9.Lam Shee Yun

10. Intan Nurlyzana

Mereka diselia dan dibimbing oleh pensyarah-pensyarah mereka iaitu:

11. Siti Nur Syuhada

12. Aizurawaty

2. SCAR Menyahkod Dinamik Denim

Pakaian denim, dahulunya sinonim sebagai pakaian kerja lasak, telah melalui transformasi bertahun lamanya sehingga berkembang menjadi fesyen ruji serba boleh dan abadi yang merentas generasi. Ketahanan dan keselesaan fabrik, yang pada asalnya direka buat ketahanan untuk tugasan berat, telah diberikan nafas ekspresi baharu dalam fesyen kontemporari. 

Inovasi seperti denim regang telah menambah dimensi baharu kepada keselesaan dan kesesuaian, membolehkan pergerakan dinamik tanpa menjejaskan estetika klasik denim. Denim asal yang terkenal dalam bentuk asli dan kelihatan tidak terurus, menarik minat penggemar denim yang mencari corak pemakaian yang lebih diperibadikan dari masa ke semasa. Variasi dalam fabrik denim ini memenuhi pelbagai pilihan, menjadikan denim kekal sebagai pakaian yang wajib ada dalam almari untuk setiap generasi.

3. Pakaian perayaan merupakan pakaian majlis yang paling relevan

Melangkah ke dunia di mana pakaian perayaan menjadi ekspresi kegembiraan dan keperibadian rentas generasi di setiap majlis. Fesyen ini merevolusikan gaya perayaan tradisional yang melangkaui batasan usia, menerima daya tarikan rentas generasi yang menggamit golongan muda dan yang berjiwa muda. Musim ini di AEON, banyak jenama menampilkan koleksi yang mencerminkan semangat inklusif, menawarkan aneka gaya yang memenuhi cita rasa dan pilihan yang pelbagai, sama ada cetakan grafik yang meriah, keanggunan abadi labuci, atau keselesaan siluet yang berbeza. Jenama-jenama seperti ARCADIA, innerCasual, ti:zed, SCAR, Guys’ Vision, Kids Republic, dan M untuk golongan ibu; melangkaui jurang generasi untuk memanggil individu dari semua peringkat umur untuk menikmati kegembiraan perayaan.


Ketua Pegawai Dagangan dan Pemasaran AEON Malaysia, Low Ngai Yuen berkata semasa melancarkan Pra-tonton ini, "Edisi AFP ini menegaskan bahawa fesyen tidak lagi harus terhad kepada piawaian yang sempit. AEON telah lama menerima kepelbagaian bentuk badan, saiz, etnik, jantina dan kebolehan. Kami mengutamakan saiz yang inklusif, pakaian yang boleh disesuaikan, dan pilihan mampu milik tetapi bergaya. Fesyen kini merupakan platform sebagai ekspresi diri yang berinteraksi kepada orang ramai daripada semua lapisan masyarakat. Inilah bertepatan dalam kerjasama kami bersama Steven Sunny - #ownwhatyouwear adalah pergerakan yang dicetuskan oleh AEON sejak tahun lalu dengan kurator gaya yang luar biasa dan ikonik. Kami komited kepada kepercayaan kami bahawa fesyen mesti mencerminkan kepelbagaian keseluruhan manusia. Kami percaya bahawa setiap orang berhak berasa yakin dan menyatakan identiti mereka melalui pakaian, dan AEON berusaha untuk menjadikan fesyen bukan sahaja mencerminkan masyarakat, bahkan sebagai pemangkin kepada perubahan positif. Trend bukanlah tentang keterangkuman dan kebolehcapaian; ia adalah unjuran industri fesyen yang lebih menyayangi dan representatif."

Untuk musim ini, SCAR menampilkan rekaan fesyen dan gaya Steven Sunny yang mengangkat fesyen sebagai alat ekspresi kendiri. Dengan mengkhusus kepada potongan berani dan warna-warni pada kain kapas 100%, ia melaungkan cabaran agar kekal yakin dan menggayakan #ownwhatyouwear. Dengan memahami kecenderungan peribadi, kepekaan Steven Sunny terhadap gaya juga membawakan kebolehan luar biasa untuk sentiasa berani menampilkan rupa yang berlainan untuk membawakan gaya baharu untuk diri.

“Fesyen teguh sebagai kuasa yang memerdekakan, memperkasakan individu agar menerima diri mereka yang sebenar. Marilah bersama AEON meraikannya!” sambung Low Ngai Yuen sambil memperkenalkan Steven Sunny.

Selaras dengan komitmen AEON kepada Sasaran 8 dan 15 Sasaran Pembangunan Kelestarian Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu, yang bertumpu kepada menggalakkan masyarakat yang aman dan inklusif terhadap kelestarian pembangunan, menyediakan laluan kepada keadilan, serta membina institusi yang cekap, bertanggungjawab dan inklusif, pra-tonton fesyen ini juga memastikan arus kepada fesyen di samping menggalakkan kelestarian.




Beberapa jenama eksklusif AEON yang menampikan pilihan tersendiri:

● innercasual (iC): 

Mengutamakan kualiti tertinggi dan lestari, merangkumi pelbagai saiz dan kumpulan umur. Pilih daripada tiga gaya yang berbeza - ActiveWear, PeaceFit dengan teknologi inovatif, dan rangkaian fesyen Sustainable.

● SCAR: 

Perkasakan gaya peribadi anda dengan tawaran unik Scar, termasuk ‘tie-dye’, lapisan ‘crop flutter’, dan pemperibadian teliti.

● Puteri: 

Alami gaya bebas dengan rangkaian sopan Puteri, termasuk pakaian renang Muslimah yang dipadankan dengan pakaian luaran sifon yang bergaya.

● PlusCollection: 

Raikan keindahan setiap saiz dengan nilai teras jenama ini.

● Arcadia: 

Gaya yang malar kini hidup dengan Arcadia, menawarkan pakaian linen, seluar, dan tona warna tanah dengan ketelitian sulaman yang mewah.

● M: 

Dapatkan pakaian yang selesa semasa mengandung dengan reka bentuk fabrik ringan M yang bebas kedutan, termasuk baju, pakaian dan skirt yang mesra untuk menyusu si manja.

● ti:zed: 

Antara pakaian yang mesti dimiliki sama ada lelaki atau wanita, termasuk ‘hoodie’ bergaya, baju panas, dan kemeja serta dres kapas dengan cetakan grafik.

● Guys’ Vision: 

Terokai pakaian kasual lelaki yang direka untuk pemakaian yang lebih tahan, mudah dijaga, dan Discover men's casualwear designed for long-lasting wearability, easy-care, dan peragaan klasik yang sesuai dipadankan dengan apa jua gaya.

AEON (AFP) 2023 Edisi November Tampilkan Pakaian Jalanan Anime, Masa Depan Denim Dan Busana Perayaan Merentas Generasi




Read More

24 November 2023

19 Usahawan Dari Kelab Usahawan 1 Juta (KU1J) Capai Jualan Lebih 1 Juta

Pencapaian menakjubkan seramai 19 daripada 25 usahawan desa dalam program bimbingan Kelab Usahawan 1 Juta (KU1J) di bawah Kementerian Kemajuan Desa dan Wilayah (KKDW) berjaya mencapai jualan lebih RM1 juta dalam tempoh satu tahun.

Menurut Ketua Pegawai Perniagaan RichWorks International Sdn. Bhd. (RichWorks), Radz Mohd, secara keseluruhan usahawan desa tersebut juga menyaksikan peningkatan jualan tahunan dari RM22.2 juta (sebelum dibimbing) kepada RM38.15 juta.

Timbalan Menteri Kemajuan Desa dan Wilayah, Datuk Rubiah Wang, Ketua Setiausaha kementerian, Dato' Sri Ramlan Dato' Harun, Timbalan Ketua Setiausaha Bahagian Dasar, Datuk Che Murad Sayang dan Pengarah Eksekutif RichWorks, Hasnita Ahmad bersama 19 usahawan desa yang mencapai jualan lebih RM1 juta dalam 12 bulan ketika Majlis Graduasi Peserta Aktiviti KU1J di Anjung Floria, Putrajaya, hari ini

Katanya, program tersebut merupakan projek rintis untuk RichWorks yang diasaskan Mentor Usahawan, Datuk Wira Dr. Azizan Osman sejak 2008 bagi membimbing usahawan desa terpilih di bawah agensi-agensi kementerian.

"Alhamdulillah melalui formula, ilmu dan strategi yang terbukti terutamanya teras dalam perniagaan iaitu pemasaran, jualan, kewangan, pematuhan dan kepimpinan yang membantu usahawan bimbingan kami membolehkan usahawan desa juga mendapat manfaat sama.

"RichWorks menyediakan bimbingan holistik dalam bisnes yang dapat mempercepatkan proses perjalanan untuk pergi ke tahap lebih tinggi hingga capai jualan jutaan ringgit bukan setakat setahun, sebulan bahkan sehari," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Timbalan Menteri Kemajuan Desa dan Wilayah, Datuk Rubiah Wang melawat ruang pameran kejayaan usahawan desa melalui aktiviti Kelab Usahawan 1 Juta (KU1J) di Anjung Floria, Putrajaya, hari ini

Terdahulu, Timbalan Menteri Kemajuan Desa dan Wilayah, Datuk Rubiah Wang telah menyempurnakan Majlis Graduasi Peserta Aktiviti KU1J bagi 19 usahawan desa yang mencapai RM1 juta dalam tempoh 12 bulan.

Majlis graduasi itu disaksikan Timbalan Ketua Setiausaha Bahagian Dasar, Datuk Che Murad Sayang dan juga pengurusan Richworks yang diwakili Pengarah Eksekutif, Hasnita Ahmad.

Turut berucap mewakili RichWorks, Naib Presiden Spire, Safarah Salman memaklumkan bahawa 24 daripada 25 usahawan desa terlibat dalam KU1J menyaksikan peningkatan baik dari pelbagai segi perniagaan namun seorang peserta menyaksikan penurunan berikutan faktor kesihatan.

KU1J dipelopori Kementerian Keusahawanan Desa dan Wilayah (KKDW) yang mana merupakan hasil kolaborasi bersama RichWorks sebagai pembimbing latihan yang bermula dari Oktober 2022 sehingga September lalu.

Tambah Radz, pencapaian itu datang daripada proses dan sistem yang RichWorks ada dalam melahirkan usahawan jutawan berdasarkan pengalaman dan ilmu terkini bersama komitmen usahawan itu sendiri. 

"Kami mempunyai rekod di mana modul dan bimbingan yang diterap dan guna kepada usahawan desa ini sejak 2018 sebenarnya telah melahirkan seramai 370 usahawan yang berjaya capai jualan RM1 juta pertama.

"370 usahawan ini tidak pernah capai jualan hingga RM1 juta pun setahun namun mereka berjaya atasinya bila dibimbing dengan teras bisnes, ilmu dan strategi yang betul," jelasnya.

Sehubungan itu, Radz memberitahu, RichWorks mempunyai formula yang boleh membantu usahawan dan bisnes untuk berkembang berdasarkan pemerhatian dan bimbingan Dr. Azizan sendiri kepada ribuan anak didiknya dari pelbagai industri.

"Kami yakin dapat membantu usahawan-usahawan yang serius dan komited nak saksikan bisnes mereka bukan setakat bertahan bahkan berkembang hingga jutaan ringgit.

Program 10X SME Bina Bisnes Berjaya di Johor Bahru bagi menyokong dan mempersiapkan usahawan-usahawan dalam mengharungi 2024 yang dijangka akan lebih mencabar lagi

"Sebab itu, kami adakan program 10X SME Bina Bisnes Berjaya (10XSMEBBB) berkolaborasi dengan Media Prima Berhad untuk menyediakan usahawan-usahawan bagi 2024 yang dijangka lebih mencabar berbanding tahun ini.

"Insya-Allah, 25 & 26 November ini kami adakan 10XSMEBBB yang terakhir tahun ini bagi menyediakan usahawan-usahawan terutama di sekitar selatan tanah air termasuk Singapura," katanya.

Read More

17 November 2023

ASMARA Jadi Taruhan Jelly Belly Hangatkan Industri Hiburan

 Bintang Tiktok Popular Muncul Dengan Single Sulung Berentak Balada Pop Ciptaan Sharon Paul

Bintang TikTok popular, bersifat dermawan dan sering berperwatakan ‘happy-go-lucky’, Jelly Belly muncul dengan single sulung berjudul ‘ASMARA’ ciptaan komposer terkenal dan berpengalaman, Sharon Paul dan diterbitkan oleh Bertuah Business.

Jelly Belly

“Alhamdulillah, ibarat mimpi menjadi kenyataan apabila akhirnya saya mempunyai single sendiri. Tiada yang mustahil jika kita betul-betul mempunyai impian dan bekerja keras demi mencapainya,” kongsi pemilik nama sebenar, Abdul Jalil Ikram A. Hamid, 33.

Single berona galau dalam nuansa balada pop ini menceritakan tentang perasaan cinta yang mendalam terhadap seseorang yang dikasihinya tetapi kekasih hatinya telah pun berubah hati, namun masih lagi mengharapkan kasih tersebut berulang kembali. Jikalau pendengar semua amati, bait liriknya sangat meruntun jiwa hati seorang kekasih yang meronta-ronta meminta untuk kembali, ditambah pula dengan kelunakan suara Jelly Belly yang ‘serak-serak basah’ seakan-akan penyanyi terkenal Indonesia, Chakra Khan.  

Di kalangan pengguna TikTok, nama Jelly Belly bukanlah sesuatu yang asing, dia sering memuat naik konten-konten berupa kemanusiaan dengan berkongsi rezeki bersama peniaga-peniaga kecil dan menghulurkan bantuan buat mereka yang memerlukan.

“Saya hanya mahu berkongsi rezeki kerana ramai di luar sana yang memerlukan pertolongan, walaupun tidak banyak namun sedikit sebanyak dapat mengurangkan beban mereka, dan semoga menjadi teladan serta inspirasi buat mereka di luar sana agar sifat yang murni ini menjadi ikutan,” kata Jelly Belly.

Selain bersifat dermawan, Jelly Belly sebenarnya mempunyai bakat yang besar dalam bidang nyanyian, banyak pertandingan nyanyian yang telah disertainya dan memenangi tempat pertama. Perjalanan seninya bermula ketika menyertai pertandingan pencarian bakat Asia’s Got Talent 2018 mewakili Malaysia.

Jelly Belly kini mengorak setapak lagi sebagai seorang penyanyi profesional dengan terlahirnya single ASMARA ini, dan semoga kerja-kerja kebajikan yang dilakukannya semakin berkembang dan lebih banyak lagi pertolongan yang dapat dihulurkan.

Akhiri Jelly Belly: “Semoga single ini dapat membuktikan bahawa Jelly Belly bukanlah hanya seorang ‘content creator’ semata-mata tetapi mampu juga menyanyi dengan baik. Saya berharap agar lagu ASMARA dapat diterima ramai dan nantikan karya-karya saya yang seterusnya.

Lagu ASMARA boleh dimuat turun di iTunes Store dan dijadikan sebagai nada dering panggilan menerusi ke semua syarikat telekomunikasi tempatan serta boleh didengar dan nikmati pada bila-bila masa melalui aplikasi penstriman atas talian utama seperti Apple Music, Spotify, Joox, YouTube Music, KKBox dan Deezer.

Lirik Lagu ASMARA

Artis : Jelly Belly

Penulis Lirik : Fedtri Yahya dan Afzad Bae (Musicwerks Studio Pub.)

Aku dibelenggu

Keegoan dirimu

Janji untuk setia

T’lah membinasakan ku


Bagai bayang-bayang

Kasihmu tak terucap

Tenggelamlah aku 

mengharapkan cintamu


Terpaku tak bermaya

Di dalam kamar hati

Dengan mudah berubah

Kata-kata janjimu


Hanya ku pinta darimu

Ikhlas setia selalu

Usah biarkan mimpi indah

Punah tak bernisan


Tak ingin pendamkan segalanya 

Dengarlah nada asmara cinta untukmu…


Mimpi asmaraku..


Manakala MV single ini pula boleh ditonton secara eksklusif di YouTube Werkit Records.

Read More

FIT ZAKAT 2023 Bakal Berlangsung Pada 18 November 2023 Ini

Pusat Pungutan Zakat Wilayah - Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (PPZ-MAIWP) mengundang anda untuk menyertai acara penuh keceriaan, FIT ZAKAT 2023, yang akan berlangsung pada 18 November 2023, Sabtu, di Taman Metropolitan Kepong, Kuala Lumpur.

FIT ZAKAT 2023 Bakal Berlangsung Pada 18 November 2023 Ini

Pelbagai Aktiviti Menarik

Merentasi acara ini, terdapat pelbagai aktiviti menarik yang menanti anda. Dari Fit Zakat Fun Run yang menggembirakan, senamrobik yang menyihatkan, score the goal  yang mencuit hati, hingga timbang bola yang mengujakan. Tidak ketinggalan, penampilan istimewa daripada selebriti terkenal seperti Caliph Busker, Ikhwan Fatanna, dan Persembahan Busker PPZ akan menghidupkan suasana.

Penampilan Istimewa Maskot Ustaz Amil, Omar & Hana

Bagi keluarga yang membawa bersama anak-anak kecil, saksikan penampilan istimewa Maskot Ustaz Amil, Omar & Hana, persembahan badut yang menghiburkan, aktiviti face painting yang mencipta kenangan, Supa Dupa dan pertandingan mewarna yang penuh kreativiti. Jangan lepaskan peluang untuk menerima layang-layang percuma sebagai kenangan manis untuk para pengunjung cilik.


Pelbagai Tips Sihat dan Kekal Fit

Untuk pencinta kesihatan dan kecergasan, program ini turut menyediakan pelbagai tips sihat dan kekal fit. Sesi Slot Borak "Fit Dulu Baru Sihat" bersama penghibur tanah air Man Raja Lawak dan Influencer kesihatan Hanif Loid akan menyuntikkan semangat kecergasan dalam diri anda. Selain itu, jangan lepaskan peluang untuk bersantai dan mendengar pandangan inspiratif dalam Slot Santai "Kasi Clear" bersama Dr. Wan Share dan Muhammad Noor (Mdno).

Kaunter Kutipan dan Agihan Zakat

Dalam kemeriahan ini, lebih daripada 30 gerai jualan makanan, pakaian dan pameran akan menyajikan pelbagai pilihan untuk semua pengunjung pada hujung minggu ini. Pusat Pungutan Zakat Wilayah juga menyediakan kaunter kutipan dan agihan zakat. Bagi yang ingin mendapatkan lebih informasi mengenai zakat, digalakkan hadir sama dan ia adalah percuma!

Rebut Hadiah Menarik dan Cabutan Bertuah 

Acara ini turut menawarkan hadiah menarik dan cabutan bertuah bagi pengunjung bertuah. Jadi, jangan lepaskan peluang ini untuk hadir bersama keluarga dan teman-teman pada 18 November 2023, Sabtu, bagi menyertai serta meriahkan lagi FIT ZAKAT 2023. 


Booth & Gerai jualan 

Pelbagai booth & gerai jualan menanti anda. Ada makanan, pakaian, booth pameran dan banyak lagi. 

Kupon Makanan Percuma

1,000 kupon percuma akan diberikan kepada para pengunjung. Boleh ditebus di gerai-gerai jualan tersedia. Siapa cepat dia dapat. 

Majlis Pelancaran Kempen Year End Zakat 2023

Acara kemuncak Fit Zakat 2023 ialah Pelancaran Kempen Year End Zakat 2023. Kempen tahunan PPZ-MAIWP untuk menyeru masyarakat Islam tunaikan zakat sebelum 31 Disember 2023. Pelbagai hadiah menarik ditawarkan di dalam kempen ini. Jom jadi pembayar zakat PPZ-MAIWP!

Untuk maklumat lanjut, layari laman web rasmi https://www.zakat.com.my/yez2023/. Sebarkan berita ini dan pastikan anda menjadi sebahagian daripada acara penuh keceriaan  dan bermanfaat ini!

#FitZakat2023
#SihatJasmaniSihatRohani
#ppzmaiwp
#maiwp
#yez
#zakat
#yearendzakat
#tamantasikmetropolitankepong
#kepong
#kualalumpur
Read More

09 November 2023

Konsert Stars On Fire Tampilkan Hrithik Roshan Selepas 8 Tahun

Hrithik Roshan Akan Ditemani Prabhu Deva, 1 Disember 2023 Ini 

Tiket mulai dijual 19 Oktober 2023, Khamis jam 11.59 pagi

Peminat Bollywood terutama peminat setia filem lakonan Hrithik Roshan pasti teruja dengan khabar gembira ini. Hrithik Roshan kembali ke Malaysia selepas 8 tahun dengan penampilan dalam Konsert Stars On Fire pada 1 Disember nanti.

Konsert Stars On Fire Tampilkan Hrithik Roshan Selepas 8 Tahun

Pemenang enam kali Filmfare Awards, menjadi salah seorang aktor dengan bayaran termahal di dalam industri perfileman India dan sangat terkenal kerana skil tarian yang mengagumkan, berita kehadiran figura bernama Hrithik Roshan di Malaysia adalah sebuah khabar ‘emas’ buat para peminatnya.

Hadirnya Hrithik Roshan ke Malaysia selepas lapan tahun bukan sebuah bualan kosong sebaliknya penganjur, Yess Boss Groups merealisasikan impian tersebut apabila mengumumkan Stars On Fire Kuala Lumpur Live In Concert pada 1 Disember 2023.

Stars On Fire Kuala Lumpur Live In Concert akan diadakan di Stadium Nasional Bukit Jalil, sesuai dengan status ‘sosok mega’ bintang berusia 49 tahun tersebut.

Stars On Fire Kuala Lumpur Live In Concert merupakan konsert terbesar buat tahun 2023 yang ditunjangi oleh Ikon Tarian Global Hrithik Roshan, bersama dengan Maestro Tarian legenda-Prabhu Deva, Diva Tarian- Vaani Kapoor, Malaika Arora yang sensasi serta Sanya Malhotra yang berkarisma. The Singing Sensation Aastha Gill dan Fantastic Couple Host Bharti serta Harsh akan membuatkan anda terhibur sepanjang malam yang ajaib.

Jom tempah tiket anda sekarang!

Bakal singgah di Malaysia menerusi siri Stars on Fire Tour lewat Yess Boss Groups, Hrithik buat kesekian kalinya tidak akan mengecewakan peminat. Konsert ini juga merupakan kolaborasi bersama Heart Art Entertainment dan Dembi Productions

Bintang yang terkenal dengan filem Kaho Na Pyar Hai itu akan menampilkan konsert yang spektakular dengan diiringi barisan penari hebat dan tentunya koreografi tarian mereka sangat ditunggu selain persembahan pentas yang penuh kemeriahan.

Harga tiket Konsert Stars On Fire

“Membawa Hrithik Roshan kembali ke Malaysia selepas lapan tahun adalah sebuah misi yang penuh dengan keterujaan.

“Ini akan menjadi tanda aras buat kami di yang diberi kepercayaan oleh Dembi Productions dan Yess Boss Groups untuk merealisasikan mimpi peminat melihat Hrithik kembali mempersona dengan skil tarian dan penampilan memukau.

“Apa lagi Hrithik sendiri sangat berbesar hati untuk kembali ke Malaysia dan bertemu para peminat yang sentiasa menyambut hangat bukan hanya kerja seni tetapi menghargai dirinya sebagai seorang individu.

“Menerusi Stars On Fire Kuala Lumpur Live In Concert, peminat akan menyaksikan sebuah lagi persembahan mega, memukau dan penuh magis kerana Hrithik akan ditemani oleh Prahbu Deva sekaligus menjadikan konsert ini sebagai sejarah yang tidak akan dilupakan,” ujar Shahkeer Azzat Bin Dato Sri Zailan, Pengarah Urusan Yess Boss Groups.

Penganjur juga menyifatkan Stars On Fire Kuala Lumpur Live In Concert akan menjadi konsert penutup tahun 2023 yang penuh gilang gemilang serta bukti pengaruh seni Bollywood tidak pernah mati.

“Dalam lambakan muzik atau pelbagai genre konsert yang berjaya dilangsungkan sepanjangtahun ini, Stars On Fire Kuala Lumpur Live In Concert akan menjadi bukti dan tanda aras bahawa aliran Bollywood sentiasa dinantikan.

“Ramai peminat yang dahagakan penampilan bintang kesayangan mereka termasuk Hrithik yang sememangnya mempunyai pengaruh luar biasa di Malaysia.

“Jangan sampai terlepas membeli tiket dan pastikan temujanji anda bersama Stars On Fire Kuala Lumpur Live In Concert pada 1 Disember 2023,” ujar Shahkeer Azzat Bin Dato Sri Zailan.

Seperti Hrithik tidak sabar bertemu peminatnya di Malaysia, diharap anda tidak akan melepaskan peluang emas ini dengan membeli tiket yang sudah mula dijual mulai 19 Oktober 2023, Khamis jam 11.59 pagi. 

Harga Tiket

Tiket-tiket berharga RM149 (Silver), RM249 (Gold), RM549 (Platinum), RM649 (Blue Saphire) dan RM3,500 (VIP) boleh dibeli dengan melayari https://yessbossticket.com/event/stars-on-fire-tour/ atau hubungi talian hotline 011-11546805.

Jom dapatkan tiket anda sekarang!

Read More

08 November 2023

Menangi Hingga RM1 Juta dengan Shopee Live 11.11 Jualan Hebat Tahun Ini

Mari berseronok dengan Kotak Duit Misteri di Shopee Live!

Bersiap sedia untuk menikmati jualan hebat terbesar tahun ini pada harga terendah. Ya, Shopee 11.11 Jualan Hebat kembali lagi tahun ini di mana anda boleh menikmati promo terbaik, hiburan menyeronokkan, dan penjimatan terhebat! Tandakan kalendar anda bermula hari ini sehingga 14 November 2023 untuk pengalaman membeli-belah extravaganza yang lain dari yang lain. 

11.11 Jualan Hebat Shopee

Ini baru sahaja permulaan kerana Shopee menambahkan lagi keseronokan kerana anda berpeluang untuk memenangi sehingga RM1 Juta melalui Shopee Live! Di 11.11 Jualan Hebat, jangan ketinggalan untuk menikmati promo hebat, baucar menarik, dan potensi untuk menang besar dengan Shopee. 

Menangi Hingga RM1 Juta dengan Shopee Live 11.11 Jualan Hebat Tahun Ini

Menangi Hingga RM1 Juta dengan Shopee Live: Shopee 11.11 Jualan Hebat menawarkan peluang untuk menang besar sambil menonton selebriti kegemaran berceloteh tentang trend fesyen dan kecantikan terbaharu. Shopee Live lebih meriah dengan peraduan Kotak Duit Misteri yang berlangsung hari ini sehingga 9 November pada jam 8 malam dan pada jam 10 malam dari 10  - 11 November.

Dengan hadiah utama sehingga RM1 juta untuk dimenangi, tahun ini menjanjikan keseronokan dan peluang lain dari yang lain. Untuk menyertai peraduan, pengguna perlu menebus kod unik dari laman utama peraduan dan melengkapkan satu ‘checkout’ strim langsung untuk layak disenaraikan sebagai pengguna bertuah yang terpilih untuk bermain Kotak Duit Misteri. Jom membeli melalui Shopee Live untuk terpilih — lagi banyak anda membeli, lagi tinggi peluang untuk menang!

Penghantaran PERCUMA Tanpa Perbelanjaan Minimum: Lambaikan selamat tinggal kepada kos penghantaran kerana Shopee menawarkan baucar Penghantaran Percuma, yang boleh ditebus setiap hari pada jam 12 pagi. Jangan lupa tebus baucar ketika ‘checkout’ pada 11 November. 

Diskaun 90% di Shopee Live: Inilah acara membeli-belah yang ditunggu-tunggu! Tonton Shopee Live untuk promo terbaik dalam talian dan berhibur bersama jenama dan penjual kegemaran anda. Jangan lupa untuk menebus baucar diskaun 90% Shopee Live yang boleh didapati sepanjang hari pada 11 November!

Promo 'Knockout' RM11: Jom mengembara ke dunia barangan diskaun termasuk kasut, ‘headphone’, beg, baju, alat solek, topi, dan banyak lagi, kesemuanya berharga RM11. Anda cuma perlu memilih barangan yang digemari dan tambah ke ‘cart’, kemudian tandakan 11 November 11 pagi dan 8 malam di kalendar anda untuk memastikan anda tidak ketinggalan dengan promo luar biasa ini. Jangan terlepas untuk berjimat hebat. 

Shopee Mall: Membeli-belah tanpa risau dan jimat hebat di Shopee Mall di mana kualiti dan kepercayaan diutamakan untuk kepuasan anda. Dengan lebih 5,000 jenama terkemuka, kepercayaan dan kualiti adalah keutamaan kami. Beli dari jenama asli 100%, nikmati polisi pemulangan 15-hari, dan Jaminan Wang Kembali 8 Kali Ganda. Nikmati promo dan diskaun setiap hari daripada jenama terkemuka seperti 70mai, Dessini, Skechers, SKINTIFIC, Vinda, dan banyak lagi, terutamanya di Shopee Live. 

Keahlian Jenama Shopee Mall: Nikmati keistimewaan Keahlian Jenama Shopee Mall, dari akses VIP sehingga penjimatan hebat, yang disesuaikan untuk meningkatkan pengalaman membeli-belah anda. Pengguna boleh mendapat akses utama terhadap produk baharu, layak untuk mendapat diskaun dan promo khas untuk ahli, dan menebus baucar dan hadiah sambil memperoleh ‘points’ dengan setiap pembelian. Jenama-jenama terlibat termasuk Clef Skincare, Headsprofessionalparis, Johnson&Johnson, Lumi, Ogawa, dan banyak lagi.

Shopee 11.11 Jualan Hebat ialah gerbang untuk anda memasuki dunia peraduan menyeronokkan dan promo tanpa tandingan. Jadi, tandakan kalendar anda dan bersiap sedia untuk membeli-belah dan menyertai peraduan untuk berpeluang menjadi jutawan sambil menikmati pelbagai diskaun di musim membeli-belah ekstravaganza luar biasa ini. 

Layari Shopee 11.11 Jualan Hebat sekarang di https://shopee.com.my/m/11-11

Read More

07 November 2023

Review KITSUI 39 Superfood Meal Replacement

Sejak mula bekerja semula ni, setiap pagi Qiss tak sempat nak ambil sarapan. Mujurlah ada KITSUI 39 SuperFood Meal Replacement. Merupakan makanan tambahan yang diciptakan khas untuk memberikan sokongan optimum serta meningkatkan kesihatan dan tenaga secara serentak. 

Kadang-kadang Qiss minum waktu malam sebab lapar selepas susukan anak. KITSUI 39 Superfood Meal Replacement ini juga Makanan Tambahan yang dapat BANTU KURANGKAN MASALAH GULA TINGGI DALAM DARAH, mengurangkan masalah kolesterol, dan juga mengurangkan masalah tekanan darah tinggi.  

KITSUI 39 Superfood Meal Replacement

Jadi Qiss tak perlu risau untuk sentiasa amalkan KITSUI 39 Superfood Meal Replacement ni. Setiap pek mengandungi Beta-Glucan BG25, Sacha inchi (Omega 3,6,9), Spirulina dan Prebiotik 10 Bilion CFU yang dapat menjaga perut dan kandungan makanan yang berkhasiat.

KITSUI 39 Superfood Meal Replacement sesuai untuk: 

✅ Dewasa dan Warga Emas

✅ Sesuai untuk sekeluarga 

✅ Masalah Gula Tinggi dalam Darah 

✅ Masalah Tekanan Darah Tinggi 

✅ Mahukan Kesihatan Mata

✅ Mengekalkan tulang yang sihat

✅ Menginginkan tenaga

✅ Mencari kesihatan yang lebih baik

Antara kebaikan dan faedah utama KITSUI 39 Superfood Meal Replacement : 

🌼 Mengurangkan gula dalam darah

🌼 Membantu meningkatkan sistem imuniti

🌼 Mengurangkan tekanan darah tinggi

🌼 Membantu meningkatkan kesihatan sendi dan tulang

🌼 Membantu mengekalkan kesihatan mata

Kebaikan 39 Superfood Meal Replacement :

Nutrien Lengkap

Mengandungi 39 bijirin dan herba, menyediakan pelbagai jenis nutrien penting, vitamin dan mineral yang membantu menggalakkan tenaga, stamina, kesihatan dan kesejahteraan.

Sacha Inchi (Omega 3, 6, 9) 

Sacha Inchi ini adalah sumber sokongan acid lemak omega 3, 6, dan 9  yang baik untuk kesihatan jantung, meningkatkan fungsi otak dan kesihatan tulang yang mempunyai manfaat menyeluruh untuk kawasan penting ini. Membantu menurunkan tekanan darah tinggi dan kolesterol. 

Tiada Gula Tambahan 

Beta-Glucan BG25 membantu mengawal paras gula dalam badan secara semulajadi. KITSUI 39 SuperFood Multigrain juga tidak mengandungi gula tambahan. Membantu menurunkan gula dalam darah dan Qiss tak perlu risau untuk mengamalkan produk ini setiap hari.

Kesihatan Mata 

Produk multigrain ini mengandungi bahan-bahan seperti Spirulina dan vitamin C, yang membantu membekalkan antioksidan dan nutrien penting bagi menyokong kesihatan mata.

Kesihatan Pencernaan dan Sokongan Imuniti

Prebiotik (10 Bilion CFU) dan Spirulina membantu menggalakkan usus yang sihat serta membantu dalam penghadaman, dan menyokong imunisasi dalam badan. Gabungan ini memberikan kesihatan penghadaman dan peningkatan imuniti dengan lebih baik. 

Berikut merupakan bahan utama KITSUI 39 Superfood Multigrain:

39 Bijirin & Herba : 

🔸Kaya dengan serat makanan

🔸Kaya dengan protein sayuran

🔸Membekalkan tenaga untuk badan

Sacha Inci (Omega 3, 6, 9) : 

🔸Kaya dengan Antioksidan

🔸Membantu meningkatkan sistem imuniti

Spirulina 

🔸Kaya dengan antioksidan

🔸 Membantu meningkatkan sistem imun

17 jenis Vitamin & Mineral

🔸Membantu mengekalkan fungsi fisiologi kesihatan

🔸Kaya dengan antioksidan

🔸Membantu menyokong sistem imuniti

Prebiotics (10 Billion CFU)

🔸Membantu mengekalkan kesihatan usus

🔸Membantu meningkatkan imuniti badan

🔸Membantu menggalakkan penyerapan Kalsium


Formula komprehensif:

📌 Bijirin & Herba secara semulajadi

📌Kualiti Premium 👍🏼

📌Mengandungi nutrien harian yang diperlukan

📌Kaya dengan serat pemakanan, prebiotik & omega 3,6,9

📌Mengandungi kalsium, magnesium, zat besi, zink dan Vitamin A,B,C,D

📌Formula Khas rendah lemak, rendah gula

Cara penyediaan

Satu sachet sehari dengan gabungan pelbagai jenis bahan dapat melengkapkan rutin harian anda. Cuma bancuh dengan air atau minuman kegemaran anda dan nikmati rasa yang sedap dan baik untuk kesihatan. 

Review 

Qiss amalkan selama seminggu dan mula merasakan badan lebih ringan dan bertenaga untuk membuat kerja-kerja rumah dan pejabat. Tidak cepat merasa lapar dan tidak mudah letih.

Qiss akan minum sebelum mula bekerja dan setiap malam sebelum tidur. Susu badan pun meriah tau. Bagi ibu yang menyusu perlu mendapat khidmat nasihat pakar sebelum mengambil produk ini.

Rasanya sedap dan tidak muak. Qiss suka campurkan 1 sachet (30gm) dengan 200-250mL air sejuk atau air suam. Anda juga boleh mencampurkannya ke dalam jus, smoothie atau apa sahaja yang anda suka. Kalori untuk setiap sachet hidangan ialah 120.6 kcal sahaja.

Kawalan kualiti ISO, HACCP, GMP 

Produk Kitsui telah dikilangkan mengikut kawalan kualiti ISO, HACCP dan GMP. Ini membuatkan produk ini dijamin kualiti.





Bahan berasaskan tumbuhan 

Produk Kitsui ni  diperbuat daripada bahan berasaskan tumbuhan dan bebas daripada bahan-bahan berbahaya. Tiada cucuk hormon, tiada gluten, tiada bahan pengawet, bebas GMO, bebas antibiotik dan bahan kimia tau. 

Penggunaan yang selamat 

Qiss suka guna produk Kitsui ni sebab dipek untuk satu kali bancuhan jadi lebih bersih dan selamat untuk diminum.

Had pemakanan 

Setiap orang bergantung pada keperluan apabila mengambil suplemen kesihatan. Mengikut pada keperluan pengambilan sesuatu produk dan cara pemakanan. 

Ada suplemen yang boleh diambil pada waktu pagi atau malam ataupun dua kali sehari.

Tenaga bertambah 

Suplemen kesihatan Kitsui diperakui menambah tenaga dan membuatkan penghadaman bertambah baik.

Duta Kitsui iaitu Anna Jobling

Aktres cantik ini menjadi Duta produk Kitsui yang sememangnya telah dikenali ramai pengguna.

Anna Jobling Duta Kitsui

Produk Kitsui

Kitsui Collagen White 6000mg


Kitsui Meal Replacement Plus


Kitsui Bellos Fiber

Qiss memang pengguna tegar Kitsui sejak diperkenalkan lagi. Qiss suka rasanya yang penuh dengan sayuran dan buah-buahan. Minuman ini membuatkan perut Qiss senang mencerna makanan.

Anugerah

Jenama Kitsui juga telah merima pelbagai Anugerah seperti Brand Laureate, Halal Asia Award, Watson Top Brand dan Superhealth Brand.







Disahkan HALAL

Produk Kitsui telah mendapat pengiktirafan Halal dan diluluskan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia.

Produk Kitsui juga dijamin selamat dan berkesan. Qiss juga turut merasa perubahan apabila menggunakan produk ini. Kitsui juga merupakan jenama terkenal dan dihormati atas sebab kepatuhan pengilangan produk yang mengikut piawaian industri.

Sejak dipasarkan di pasaran, produk Kitsui mendapat sokongan pengguna yang menyedari kepentingan mengamalkan suplemen dan juga pengguna yang ingin menambah baik kesihatan dari segi dalaman dan luaran.

#kitsui #kitsuimalaysia #39superfood #39superfoodmealreplacement #mealreplacement

Read More

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest
Intellifluence Logo

Follow My IG

Adidas

Domain murah

Rezeki Travel

Popular Posts

Blog Archive

Followers

Rezeki Bulanan

BTemplates.com

Shopee

Copyright © Qisstiera | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com