Beauty. Lifestyle. Review. Collaboration.

Read More

Promosi Sempena Pembukaan LuLu Hypermarket di 1 Shamelin Mall Cheras

Promosi dan harga murah
Read More

ETW6: Keunikan Philea Mines Beach Resort

Philea Mines Beach Resort yang juga dikenali sebagai pantai di dalam bandar
Read More

SAFI Micellar Natural Cleansing Water

Mencuci Solekan Tanpa Pedihkan Mata Macam Bawang
Read More

Rawatan Laser Hair Removal di Premier Clinic Sangat Efektif dan Berkesan

Antara sebab Qiss pilih rawatan ni sebab ia tahan lama dan tidak menyakitkan
Read More

3 Langkah Mudah Menjaga Kulit Dengan Bare Essentials Skincare dari Althea

Set rawatan penjagaan kulit dari Althea iaitu Bare Essentialdiv>

14 June 2009

Peluang Kedua

Seandainya diri masih menyintai,
berilah peluang kepada dirimu dan dirinya utk bersatu kembali.
Tak salah jika kita memberi ruang itu untuk membetulkan apa yang salah.

Tanyalah pada dirimu jika benar kamu mahukan dia kembali.
Dan janganlah kamu mempermainkan perasaan dia setelah itu.
Read More

29 March 2009

BeRkAwAn Utk BeRdAkWaH..

KUALA LUMPUR: Bukan mudah menyelesaikan masalah atau membantu mualaf, termasuk yang murtad, tetapi demi persaudaraan Islam ia tetap dilakukan walaupun banyak rintangan terpaksa ditempuhi.Aktivis Masyarakat Sabak Bernam, Mohd Hisham Surgi, 35, atau lebih mesra disapa Ustaz Hisham berkata, bantuan diberinya kepada mualaf yang murtad bukan untuk kepentingan diri, sebaliknya sebagai cara berdakwah selain menunaikan tanggungjawab sebagai seorang Islam.“Dalam satu kejadian, saya pernah ditahan lebih 10 lelaki kira-kira pada jam 11 malam di sebuah rumah ibadat bukan Islam ketika mahu membantu mengeluarkan seorang murtad keluar dari sana.“Lelaki berkenaan yang mahu kembali kepada Islam memencilkan diri di sana bertahun-tahun dan bekerja sebagai penjaga di situ selepas dipinggirkan masyarakat yang tidak ‘gembira’ dengan saudara baru,” katanya.


Untuk memastikan misinya berjaya, Hisham memberi alasan lelaki berkenaan mendapat bantuan rumah daripada pihak tertentu kerana bertaraf miskin tegar dan dengan alasan itu beliau ‘dibebaskan’ oleh kumpulan terbabit.
Dalam masa sama, bagi mengembalikan keyakinan tauhid seorang mualaf yang murtad, Hisham mengambil pendekatan berkawan dan berdakwah dengan harapan hati individu berkenaan terbuka kembali untuk menerima cahaya Islam.“Dalam satu lagi kes hampir serupa iaitu seorang mualaf murtad dan tinggal di rumah ibadat bukan Islam, saya mengambil masa hampir dua tahun untuk berkawan dengannya sebelum berjaya mengislamkannya semula.“Kini saya bangga dan terharu kerana dia pula membantu saya mengesan mualaf murtad dan membantu membawa mereka ke pangkuan Allah SWT,” katanya.Tanpa niat menyalahkan pihak tertentu, Hisham kecewa dengan sikap kakitangan di agensi kerajaan di Sabak Bernam yang mempunyai kuasa dalam bidang agama tetapi tidak menggunakannya dengan betul apabila berdepan masalah mualaf.“Saya pernah membuat beberapa aduan berkaitan mualaf tinggal di rumah ibadat bukan Islam, tapi sepanjang hampir dua tahun tiada tindakan diambil.“Kali terakhir saya bertanyakan perkara itu, seorang kakitangan yang mempunyai kuasa berkaitan agama Islam menjawab tidak dapat mengambil lelaki itu di tokong kerana di sana ada banyak anjing. Bukankah alasan itu terlalu remeh?” katanya.


Bukankah sebagai orang Islam kita patutnya menolong golongan ini...
Ini kerana qis pernah dengar yg hanya orang Islam dpt masuk syurga..dan orang2 yg menganut agama lain akan masuk neraka selamanya.. korg pun tau kn yg azab neraka amat perit..
Korg nk ke dorg ni tanggung azab neraka..?
Fikirkanlah sendiri... Kita patutnya bersyukur mereka nk masuk Islam..
Yg kita ni terang2 Islam kene la bantu mereka kn.. Kita xnk tanggung dosa tul x?
Read More

13 February 2009

PeRjALAnAn

Di sepanjang jalan ini,aku berjalan.....
ku pandang hadapan...
namun kosong...
ku toleh kiri dan kanan,jua kosong....
Tiada satu halangan yg menghalang laluanku..
aku selamat sampai ke destinasi...
Aku kemudian berfikir, 'mengapa jalan yg ku lalui ini kosong'
bukankah sepatutnya ada yg menghuni di sepanjang jalan ini?
Segalanya kosong...
Aku bersendirian, berjalan menuju destinasi...
Selama ini tiada apa yg kucari...semuanya datang sendiri..
Tp kini semua telah berubah...
aku keseorangan...kini aku sendiri terpaksa mencari...

Aku mencari di sepanjang perjalanan tadi...
namun aku belum temui....
Namun ada lagi jalan yg terbentang luas dihadapanku...
Jalan yg menentukan siapa aku.
Jalan yg akan memberi pulangan yg lumayan kepadaku..
Kuharapkan jalan ini akan mengajarku erti hidup sebenar..
Kuharap jalan ini akan membawa kebaikan pada diriku dan org2 disekelilingku.
Read More

19 January 2009

Permulaan...

newme
Create cool Profile Comments


Salam sejahtera,

Wahhh... Dapat jua kita bersua di blog nie kan..hehehe

Sebenarnye x penah terlintas di ati nie nk bt blog..tp memandangkan da terbuat so qis teruskan jer.

Qis akan gunakan blog nie utk luahkan perasaan qis..

Kalau boleh nak la update blog ni tiap2 ari.. Tp mungkin x sempat, jadi bile free je qis update k..

Seronokkkkknyerrrr...hehehe... lupe lak.. xley la sronok sgt..nti mesti sedey..

Dah slalu jd cmtu..so, kte kawal la keseronokan kite ni..

Ingat yang tersayang..hehehe..adios...chow...





Read More

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

Follow My IG

Domain murah

Rezeki Travel

Popular Posts

Categories

11.11 11street aabc Ads aesthetic airasia Althea Anchor Android aplikasi Apparel apps Arabic Artis automotif automotivereview Auxinlive Bangsawan bbq beauty beauty review bid Biskut Raya Bisnes Blogger Blogger review boost Borneo brownies Buffet Buka puasa Business Cannis Cannis Event Cannis Launch CannisApp car Carsome cheras chocolate citrawarna clinic coaching coklat computer Conference contest cookies Cozena damansara dewan domain Domino's Domino's pizza Dominos Dr Wu Duit e wallet electronic review etw etw6 Event facial Fashion Fernleaf festival fesyen food food review Foodreview forex free product review Futsal gadget Game gayatravel giveaway Glamogenic gold Guardian gula hair removal handphone happyfresh Haqqi Harriston health Hiburan Honor hotel review ikan bakar Income Innphonim blockchain Inspirasi IPSB Jag Jahitan jakel jdt jewellery johor Jual kereta kasut sekolah kelas jahit kembara kembarabloggersjohor Klang klcc klfw Korean Kuih Raya lapetales laser launch lazada Lenovo lifestyle Lipstick Lulu Hypermarket maiwp mak siti makan makanan arab make up Malaysia masakan matic McCormick McDonald's media Menara Kuala Lumpur Merdeka Microsoft MMSOS mobile modelling motac Moto C Moto M moto z2 play motorola msi Museum Music myvi myvi2018 NASDAQ nestle ngeteh Nimpmos Nivea Online onlineshopping onlinetraining Oppo pageviews Pak John Steamboat & BBQ Pemanis stevia pengantin Pensonic perkahwinan perodua Petaling Jaya pharma pharmacy Pharmaniaga pizza Pizza Hut planner Poh Kong ppz Primark product product review Projek57 proparangers property Putrajaya railway Ramadan Raya realme rempah review Richworks Safi sale Seni Shah Alam shell out Shopee shopping Singapore skim thohir skin skincare spa spa review spareview SS2 Stevia sukan summit Sunfeet tambah pendapatan Teater technical techno Technology teknologi tengkubutang Terkini thegaragekl tourism tourism malaysia tourism selangor Tourism Tourism Japan Tourismjohor tourismmalaysia train trainer transport travel TVC Ubat Gigi ukays unity unity ribbon upen Waterpark Wedding World zakat zoo

Followers

BTemplates.com

Rezeki Bulanan

About

Copyright © Qisstiera | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com