Beauty. Lifestyle. Travel. Review. Collaboration.

Read More

Tempat Menarik Di Jelebu Negeri Sembilan

Taman Negeri Kenaboi
Read More

Produk Mampu Milik LUNAGLOW Dari DR. Irma Skincare

Harga produk ini sangat mampu milik dan dijual pada harga bawah RM 45
Read More

OKAD | Dewan Majlis Perkahwinan Bukit Jelutong Shah Alam

Okad Event Space terletak di Bukit Jelutong, Shah Alam
Read More

Rawatan Laser Hair Removal di Premier Clinic Sangat Efektif dan Berkesan

Antara sebab Qiss pilih rawatan ni sebab ia tahan lama dan tidak menyakitkan
Read More

3 Langkah Mudah Menjaga Kulit Dengan Bare Essentials Skincare dari Althea

Set rawatan penjagaan kulit dari Althea iaitu Bare Essentialdiv>

24 May 2022

Berbaloi Ke Rumah Siap Dalam Masa Yang Singkat?

Rumahku, Syurgaku. Seronok bila ada rumah sendiri tapi malangnya rumah yang diimpikan tidak menjadi kenyataan.

Kerana percayakan kawan, rumah yang ingin dibina dilepaskan sepenuhnya tanggungjawab kepada kontraktor tersebut. Cantik rumah bila dah siap tapi banyak masalah yang muncul meskipun belum cukup setahun siap dibina.

Rumah yang siap dibina

Rumah ni dibina atas tanah sendiri dan lebih 300 ribu ringgit dihabiskan. Namun lihatlah sendiri hasilnya. Dibina semasa PKP tahun 2020. Bulan 3 dan siap sepenuhnya bulan 8 tahun 2020. Bahan-bahan yang digunakan adalah bahan murah tak setanding harga yang dibayar.

Masalah rumah 

1. Bumbung bocor.

Masalah yang paling menyakitkan hati dan buat tak lena tidur malam. Bumbung dibahagian tempat letak kereta ini dibina mendatar dan mendatangkan masalah bila saluran paip terlalu kecil bagi menampung air hujan yang turun. Ini menyebabkan kebocoran dan pernah hampir kena meter TNB. Risau. Mujurlah bumbung bahagian dalam rumah tidak banyak bahagian yang bocor.

2. Tiada longkang dan air hujan bertakung dilantai.

Rumah yang dibina jenis Semi-D tetapi kontraktor tidak menitik beratkan kesamaan dalam pembinaan. Contohnya, sebelah rumah lantai naik 4 inci dari tanah, manakala lagi sebelah hanya naik dua inci. 

Masalah timbul apabila kerap hujan. Tiada longkang untuk alirkan air. Jadi air dari halaman bertakung ditempat letak kereta bahagian depan rumah kerana lantai tinggi sebelah. 

Selalu berharap hujan cepat berhenti agar air tak masuk dalam rumah. Sedihkan!

3. Dinding Retak.

Tanah asal adalah tanah gambut. Mungkin disebabkan masa yang suntuk jadi kontraktor terus naikkan rumah tanpa menunggu tanah betul-betul padat dan akhirnya tak sampai setahun nampaklah line retak macam ni. Kalau retak sahaja mungkin masih boleh terima tapi kalau hujan lebat air masuk melalui celah dinding dan menyebabkan banjir didalam bilik.

Kontraktor hanya tampal dinding yang bocor ni macam ni je. Tak ada inisiatif langsung.

Langkah penyelesaian.

1. Upah kontraktor untuk baiki keseluruhan rumah. 

Beratus ribu dah habis untuk bina rumah takkan nak keluarkan duit lagi. Mesti makan banyak masa dan buang duit sahaja.

2. Jual rumah dan beli rumah baru.

Masih dalam perangcangan untuk jual rumah ni dan Qiss pun dah buat kira-kira dekat https://www.mortgagecalculator.uk/ berapa nilai rumah dan berapa yang Qiss dapat untuk bayar rumah yang baru.

Senang dan mudah menggunakan kalkulator ini untuk buat kira-kira. Meskipun, duduk di Malaysia namun kiraannya tak jauh beza.

Korang nak beli rumah atau buat gadai janji tu boleh cuba ni: 

https://www.mortgagecalculator.uk/remortgage/ 

Boleh la buat kira-kira dan bajet berapa yang anda dapat sama ada berbaloi ataupun tidak.

Doakan Qiss dapat rumah baru walaupun dah sayang kat rumah ni.




Read More

Jebat Derhaka 'feeling' Macam Artis, Tak Berani Datang Semuka Caprice

"Kerusi ini bagi seorang bernama Jebat Derhaka, Cap ada jemput untuk ke table talk. Awal-awal dia kata on, tapi akhirnya dia bagi nombor pengurus dia. Dia lagi artis daripada artis," kata Caprice dalam hantaran YouTube dimuat naik baru-baru ini.

Caprice menemubual Kak Lin menerusi siri Table Talk Bersama Usahawan

Dalam episod pertama siri Table Talk Bersama Usahawan, beliau menjemput Jebat untuk datang untuk duduk berdepan bersama usahawan jutawan yang dilahirkan RichWorks bagi merungkai pelbagai persoalan yang timbul sebelum ini.

"Jebat saya akan post dalam Instagram malam ni, hang tak ada telur abang. Hang lagi artis dari Caprice," jelasnya.

Usahawan dan penyanyi rap terkenal itu mengeluarkan video temu bual bersama usahawan selepas tular video mempersoalkan RichWorks melahirkan usahawan jutawan dan skim cepat kaya hingga menjadi perbualan netizen ketika awal Syawal lalu. 

Caprice sebagai hos temubual

Dalam pada itu, Pengasas Addar Beauty, Norhaslinda Rosli atau lebih dikenali sebagai Kak Lin memberitahu, mungkin Youtuber itu tidak tahu dan nampak dengan lebih jelas apakah pencapaian dan kejayaan dihasilkan RichWorks.

"Saya sebagai salah seorang pelajar yang ada 'proven results', dari kosong hingga kini dengan didikan yang saya belajar tanpa henti bersama Datuk Wira Dr Azizan Osman telah capai jualan RM16.7 juta tahun lalu.

Pengasas Addar Beauty, Norhaslinda Rosli atau lebih dikenali sebagai Kak Lin

"Kalau abang Jebat nak sertai kita pun boleh, banyak saja program-program percuma malah boleh daftar binabisnesberjaya.com pada 4 & 5 Jun, sesi 10x Bina Bisnes Berjaya di Setia City Convention Centre untuk usahawan," ujarnya yang memulakan bisnes itu ketika berusia 35 tahun.

Malahan Kak Lin berkongsi bahawa beliau pernah ditinggalkan suami selama 11 tahun, berbekalkan wang simpanan tinggal RM10,000 bangkit kembali hingga mampu membina bisnes yang berjaya.

"Saya sangat menghargai mentor saya, Dr Azizan dari 2015 lagi. Saya masih ingat kata beliau, macam mana nak bagi saya nampak awak sebab marketing adalah untuk buat orang nampak.

"Beliau tak sombong sebab Dr Azizan banyak anak didiknya, tapi saya tekad suatu saat beliau akan kenal saya dan beliau dah kenal saya," menjawab soal Caprice adakah Dr Azizan seorang yang sombong.

Kongsi Kak Lin lagi mengenai kehidupan, ketika anda susah, tiada orang akan tolong anda berdasarkan pengalaman dan apa yang dilalui.

"Kalau anda rasa anda nak berubah, tiada sesiapa boleh tolong kecuali diri sendiri untuk dorong diri ke arah mana yang dikehendaki," ujarnya lagi.



Read More

21 May 2022

Kehidupan Wanita Ini Berubah 360 Darjah Kerana Nurrasya

KUALA LUMPUR: Hidup manusia tidak pernah  terlepas diuji. Desakan hidup juga mampu membuatkan manusia melakukan apa saja demi survival hidup.

Itu cebisan cerita yang terjadi kepada Syazwani Abdul Hamid 33, belajar tinggi dalam bidang sarjana Pengajian Islam di sebuah universiti tempatan sebelum berjaya menjadi 'Monster' stokis jenama produk Nurraysa.

Syazwani Abdul Hamid dan suami tercinta ketika bergambar di depan kereta hasil perniagaan Nurraysa

Mengimbas kembali, dia akhirnya terpaksa membuat keputusan besar dalam hidup dengan menjadi suri rumah dan menjaga anak. Lebih sadis, majikan tempat kerja suami tercinta juga pernah tidak dapat membayar gaji berbulan-bulan kerana pelbagai masalah tak terduga.

"Desakan dan ujian hidup yang bertamu membuatkan saya dan suami jadi buntu serta hilang arah. Suami saya sendiri pernah bekerja tanpa gaji. 

"Kami pernah nekad membuat keputusan untuk menggadai kereta untuk 'survive'. Ditambah dengan kos hidup yang melonjak naik, banyak tuntutan itu ini kena dilunaskan.

Gambar ketika Syazwani Abdul bersama suami ketika graduasi sarjana di salah satu universiti  tersohor tempatan

"Bukan setakat kereta saja digadai, barang kemas yang dibeli waktu kami bernikah pun terpaksa dipajak. Satu keputusan drastik yang saya sendiri tak jangka akan buat. Tambah pula membabitkan 'harta' yang ada nilai sentimental," kata ibu kepada dua cahaya mata perempuan itu.

Wanita berjiwa besar yang tebal dengan semangat positif kelahiran negeri jelapang padi itu sendiri pernah mempertaruhkan diri menjadi 'founder' jenama tudung.

Syazwani Abdul Hamid ketika terpilih sebagai speaker semasa Konvensyen Nurraysa 2022 Februari lalu

"Namun, serba-serbi tindakan saya menjerut diri. Ketika itu, saya akui gagal seperti 'frust' menonggeng dalam bercinta kerana tiada bimbingan khusus dalam perniagaan. Tak hanya di situ, saya sendiri pernah melalui situasi dalam dompet hanya ada RM10 sahaja. 

"Selama ini saya selalu membaca cerita jatuh bangun dan inspirasi orang yang asalnya berbaki duit 'ciput' dalam tangan. Saya fikir cerita itu hanya gimik atau penipuan semata-mata. Tapi bila melaluinya, saya sedar situasi tak berduit itu bukan propaganda. 

Syazwani Abdul Hamid bersama Pengasas Nurraysa Nur Aini Zolkepeli ketika terpilih untuk sesi temubual di salah sebuah radio tempatan

"Bayangkan anak sakit nak ke klinik pun begitu sukar. Saya kena masukkan duit RM10 ke dalam akaun bank. Masa itu baki duit dalam bank hanya RM50. RM10 yang terpaksa di 'bank in' itu perlu untuk saya keluarkan RM50 berkenaan," katanya.

Lebih menyayat hati, Syazwani dan suaminya berasa malu alah dengan ibu bapa masing-masing kerana tidak mampu menghulurkan duit belanja.

"Malah paling kronik mak dan ayah saya pula terpaksa bayarkan duit kereta sebab masalah duit. Kos hidup di ibu kota pun bukan murah.

"Ketika itu juga bermula episod saya membantu suami dengan keinginan meneroka perniagaan lain pula. Tanpa diduga niat dan keinginan itu dilorongkan dengan bertemu orang betul. 

Kejayaan Syazwani Abdul Hamid  dapat membawa ahli keluarga beliau menunaikan umrah bersama sama

"Dipendekkan cerita sekitar 2017, saya bertemu teman satu universiti yang kebetulan menjadi pengedar Nurraysa. Kehidupannya berubah ketara dengan jenama itu. Kehidupan saya pun perlahan-lahan bertambah baik seperti dilakukannya," katanya.

Syazwani Abdul Hamid bersama sama suami Khairul Azmi Mahadhir ketika menunaikan umrah hasil perniagaan Nurraysa

Syazwani berkata niatnya berniaga dengan jenama itu ditentang hebat keluarga pada mulanya.

"Ibu bapa mana tak sedih dan kecewa anak mereka belajar tinggi, alih-alih jadi suri rumah dan memilih berniaga dalam talian.  Memang niat saya itu dibantah hebat ibu bapa.

Syazwani Abdul Hamid tidak pernah lokek berkongsi ilmu bersama sama anak team beliau

"Tapi saya berjaya mengubah skeptikal dirasai ibu bapa. Saya berjaya buktikan dengan berniaga dalam talian  juga boleh berjaya jika kena percaturannya.

"Bermula berniaga di rumah mak mentua di dalam sebuah bilik kecil, saya seperti bertatih. Malah saya terpaksa meminjam duit RM400 daripada suami untuk modal permulaan," katanya.

Syazwani Abdul Hamid ketika menerima percutian ke langkawi hasil tajaan Nurraysa

Syazwani seperti beroleh semangat baharu untuk menaikkan taraf hidup dengan menjadi dropship jenama berkenaan. Sikap komitednya pun lain macam.

Pengasas Nurraysa, Nur Aini Zolkepeli (tengah) bersama sama Monster Stokis  ketika bercuti di Pulau Langkawi. Syazwani (baju putih paling kanan)

"Saya bersemangat mengikuti latihan dianjurkan ibu pejabat Nurraysa. Pengasas jenama itu, Nur Aini Zolkepeli juga sentiasa positif memberi bimbingan dan tunjuk ajar secara rapat dari belakang.

Inilah peluang memanfaatkan fasa endemik dengan menjana pendapatan dari rumah. Saya boleh, anda juga pasti boleh. Tekan pautan https://wa.me/message/XXG3QFC637AAA1," katanya. "Sejak konsisten, tak perlu jadi pengasas produk atau memiliki perniagaan sendiri pun boleh kaya dengan jenama ini. Jadi saya menyeru semua di luar sana sertailah dropship Nurraysa tanpa modal untuk masa depan lebih baik.

Diam tak diam, tanpa sedar, untuk tahun ini sahaja, Syazwani telah berjaya mengumpul jualan sebanyak RM2,841,922.40. Era pandemik dan menginjak ke fasa endemik ini tidak mematahkan semangat wanita kental ini sehingga berjaya memegang gelaran suri rumah 'jutawan'.

Read More

09 May 2022

RichWorks Tunjuk Bukti Kejayaan Usahawan Jutawan, Mana Jebat?

SHAH ALAM - YouTuber, Jebat Derhaka yang mempersoalkan RichWorks tidak muncul meskipun ketika RichWorks menampilkan bukti-bukti usahawan jutawan yang dilahirkan melalui bimbingan dan latihan kami. 

Menurut Pengasas dan Pengerusi RichWorks, Datuk Wira Dr Azizan Osman, beliau jarang respons dan beri tumpuan pada persoalan-persoalan sebegitu namun terpanggil kali ini. 

Pengasas dan Pengerusi RichWorks, Datuk Wira Dr Azizan Osman dan Pengasas premium sofa jenama Ella Furniture, Nur Laila Alway

"Saya amat bengang bila ada orang mempersoalkan kejayaan dan pencapaian anak didik yang menyaksikan transformasi bukan saja bisnes malah kehidupan. 

"Mereka memberikan komitmen tinggi bagi membina bisnes berjaya hasil daripada strategi dan metadologi yang betul," katanya. 

Beliau berkata demikian ketika sesi khas Weekly Zoom bersama ahli Titanium yang dikongsikan secara langsung bagi menjawab persoalan YouTuber dan segelintir netizen. 

Meskipun Azizan berada di New York bagi mengikuti program selama 3 minggu di Columbia Business School, beliau meluangkan masa lebih 1 jam bagi memberikan bukti-bukti berkenaan. 

Tambahnya, pihaknya kongsikan kedudukan tertinggi 100 dari 300 usahawan jutawan yang dikongsikan ini menjadi bukti dan menunjukkan semua orang sebenarnya boleh berjaya. 

"Saya nak betulkan perspektif apa dikata, betul ke RichWorks ini melahirkan usahawan jutawan dan satu 'skim cepat kaya'. 

"Kita ada formula dan strategi yang betul, motivasi semata-mata tak cukup untuk membina bisnes yang berjaya," jelasnya lagi. 

Azizan memberitahu, kepada peniaga di luar jangan berniaga hanya pada tahap yang sama malah ala-ala saja. 

"Orang berniaga sepatutnya buat duit, itu prinsipnya. Jika tidak buat duit bermakna anda tak buat dengan betul," ujarnya. 

Dalam pada itu, menjawab persoalan jutawan di luar boleh berjaya tanpa ada mentor pun, Azizan memberitahu, bagaimana anda boleh tahu mereka tidak ada mentor. 

"Setakat saya tahu, orang berjaya akan ada mentor yang bimbing dan memudahkan perjalanannya," katanya. 

Azizan juga sempat menemu bual salah seorang usahawan jutawan iaitu Pengasas premium sofa jenama Ella Furniture, Nur Laila Alway yang bermula dari rumah dan bisnesnya dalam keadaan 'stuck' sebelum dibimbing RichWorks.


 Beliau seorang suri rumah baru mula bisnes sekitar Ogos 2019 dan keluarganya juga tidak ada pengalaman berniaga sebelum mendapatkan bimbingan RichWorks pada 2020. 

Sebelum dibimbing, beliau hanya dapat jual 3 biji sofa seminggu yang bernilai dalam RM6,000 namun kini purata jualan sebulan RM1.5 juta dengan pengeluaran 40 sofa sehari.

Read More

04 May 2022

Netizen Bersuara, YouTuber Persoal RichWorks Claim Lahir Jutawan

Warga netizen mula bersuara bila seorang Youtuber, Jebat Derhaka kelmarin mengeluarkan video yang mempersoalkan RichWorks yang dikatakan melahirkan usahawan jutawan.

Seorang netizen, CClity Cat-Chick dalam ruang komen video Youtube itu menyokong Jebat Derhaka yang mengaitkan syarikat itu dengan skim cepat kaya.

"Skim cepat kaya la apa lagi. Mudah sangat nak kayakan orang, memang struggle nak berbisnes," tulisnya.

Selain itu, seorang netizen pula ada mengaitkan RichWorks sebagai satu kultus.

"RichWorks itu cult. Kultus puak nak cepat kaya," tambahnya lagi.

Namun dalam masa sama, ada netizen yang mempertahankan RichWorks, di mana sudah lahirkan ramai jutawan di bawah bimbingan mereka.

"Dia dah lahirkan ramai jutawan tu, betul. Ramai anak didik dia dah berjaya.

"Anak didik dia siap buat kelas ajar orang macam mana buat bisnes dengan betul," jelasnya.

Kelmarin Jebat Derhaka dalam video bertajuk '375 Jebat Derhaka, RichwOrks Sk1m Cepat K4ya? Biar Betul?', menyampah melihat billboard RichWorks itu yang dapat dilihat  di beberapa kawasan di lebuh raya utama ketika balik raya ini. 

"Dia ni lagi? Tak habis-habis signboard dia ni, poyo gila. 

"Korang tahu tak billboard ni, RichWorks di sini lahirnya usahawan-usahawan dan jutawan. Pergh dia punya sembang, aku pelik la," persoalnya. 

Tambah YouTuber itu, mana bukti yang tunjukkan syarikat itu melahirkan usahawan jutawan.

"Aku nak tahu dia buat apa! Aku nak berjaya dalam bisnes, nak ada simpanan RM1 juta, 10 tahun struggle tau," katanya lagi. 

Tambah Jebat, kalau dia lahirkan usahawan jutawan, dia ni siapa pulak. Dia lagi la bapak punya jutawan. 

"Jadi aku nak kenal la kalau boleh, nak tahu dia ni buat apa, produk apa, pengasas dia siapa," jelasnya. 

Malah youtuber itu mengaitkannya, adakah RichWorks ini seperti skim cepat kaya atau pak man telo? 

Jebat Derhaka ketika dihubungi memberitahu, dia bangkit persoalkan billboard RichWorks itu sebab mendakwa menjadi tempat lahirnya usahawan jutawan. 

"Ingat senang ke nak buat bisnes jadi jutawan ni? 

"Kalau senang, mesti dah ramai yang buat bisnes ni jadi jutawan. Aku pun nak pergi belajar kalau betul la," selorohnya. 

Tambahnya lagi, semua orang boleh buat billboard sendiri dan claim sendiri yang mereka ni paling bagus tempat lahirkan jutawan ke bangsawan ke apa. 

"Kalau betul, mana bukti claim yang RichWorks ada," jelasnya sebelum mengakhiri panggilan. 

Read More

03 May 2022

Meriahkan Raya Anda Bersama Shopee

Setelah hampir sebulan berpuasa, ramai yang tidak sabar untuk menyambut Hari Raya Aidilfitri bersama keluarga dan rakan-rakan. Ada yang bersiap-sedia untuk pulang ke kampung dan ada juga yang sibuk menyiapkan rumah bagi menyambut orang tersayang.

Demi membantu rakyat Malaysia membeli-belah untuk persiapan Hari Raya pada saat-saat akhir, Raya Bersama Shopee kini menawarkan harga terendah dan promosi terbaik. Selain itu, rakyat Malaysia dapat menikmati tawaran berikut semasa Raya Bersama Shopee yang sedang berlangsung hingga 5 Mei 2022:


Penghantaran Percuma Perbelanjaan Minimum RM5

Terlupa beli kayu manis atau bunga lawang untuk masakan rendang? Jangan risau kerana ia boleh didapati di Shopee dan anda boleh menikmati penghantaran percuma dengan perbelanjaan minimum hanya RM5. Tuntut baucar penghantaran percuma dan gunakannya sebelum mendaftar keluar untuk pembelian anda.

100% Pulangan Tunai Syiling Raya

Selain memberi kemudahan, Shopee menawarkan penjimatan tambahan melalui Pulangan Tunai Syiling Shopee. Tanpa sebarang perbelanjaan minimum, anda akan menerima 100% Pulangan Tunai Syiling (terhad pada RM5) untuk pembelian anda apabila anda menuntut dan menggunakan baucar 100% Pulangan Tunai Syiling. Dapatkan Pulangan Tunai Syiling untuk pembelian biskut Raya di saat akhir.


Hadiah Mingguan Motosikal

Ia masih belum terlambat untuk Putar & Menang bagi mengumpul tiket emas setiap hari untuk memenangi motosikal Vespa Sprint S 150 dan Jongkong Emas sebagai hadiah saguhati. Jangan lepaskan peluang untuk mengumpul tiket emas tambahan bagi mendapatkan peluang yang lebih baik untuk menang!

SimplySiti  

Sudahkah anda mendapatkan SimplySiti Pearl Collection? Ia merupakan koleksi terbaharu jenama tersebut yang dilancarkan sempena Hari Raya Aidilfitri. Jika belum, layari https://shopee.com.my/simplysiti bagi mengetahui lebih lanjut. 


Sorotan Shopee Mall, dengan Pulangan Tunai Syiling Shopee 25% setiap hari 

Dapatkan produk-produk yang dijamin 100% tulen daripada rangkaian jenama yang luas di Shopee Mall, dengan tawaran dan diskaun yang diperbaharui setiap hari. Nikmati hari diskaun 25%, Pulangan Tunai Syiling Shopee 25% dan baucar 25% untuk pelbagai jenama serta banyak lagi! Raikan Raya Bersama Shopee dengan potongan harga hebat daripada 40% daripada jenama kegemaran anda seperti vivo, Watsons, Laneige, Levi’s dan banyak lagi! 

Anda juga boleh menikmati tawaran hebat daripada jenama di Shopee Mall seperti Caltex, Dr. Cardin, Gaabor, Grafen, Kitchenz, Logitech, Maserati, MY Mentholatum, MYDIN, Polo Hill, Tealive dan Vinda.     

  

#ShopeeGivesBack

Sempena perayaan Hari Raya, #ShopeeGivesBack dan Shopee Supermarket bekerjasama demi berkhidmat kepada golongan yang kurang berkemampuan. Mereka bersama-sama menjemput semua rakyat Malaysia untuk menghulurkan tangan kepada yang memerlukan.


Beli Care Box pilihan anda untuk didermakan kepada NGO terpilih. Bagi setiap Care Box yang dibeli, Shopee Supermarket turut akan menderma RM4. Hulurkan sumbangan anda di sini - https://shopee.com.my/m/supermarket-raya-specials.

Tawaran menarik daripada ShopeePay dan ShopeeFood

Pada Hari Raya ini, jimatkan perbelanjaan minyak dan dapatkan ganjaran apabila anda membayar menggunakan ShopeePay. Dapatkan pulangan tunai RM5 dengan perbelanjaan minimum RM25 di mana-mana stesen Caltex. Tambahan pula, dapatkan lebih banyak lagi dengan ShopeePay dengan memanfaatkan baucar ShopeePay 1 SEN daripada pelbagai kedai!


Adakah anda bakal berkumpul bersama seisi keluarga serta rakan-rakan pada Hari Raya ini? Meriahkan perayaan dengan makanan lazat daripada ShopeeFood. Pilih daripada pelbagai makanan istimewa di platform tersebut dan nikmati penghantaran percuma sepanjang hari! Untuk tawaran yang lebih menarik, beli ShopeeFood Savings Pass pada 1 Sen bagi mendapatkan lebih banyak diskaun!

Bagi maklumat lanjut mengenai Raya Bersama Shopee, layari https://shopee.com.my/m/raya-sale.  

Tertakluk pada terma dan syarat.


Read More

01 May 2022

AEON Malaysia Beri 10 Ribu NFT 'Kuih Raya Kita' PERCUMA

Pada 27hb April 2022, telah berlangsungnya pelancaran siri pertama NFT oleh AEON CO. (M) BHD. (AEON) yang berinspirasikan Raya sempena kempen 'Raya Penuh Makna' pada tahun ini.

Dari kiri: Khalid Gibran, Low Ngai Yuen, Afi Sulaiman, Izzati Suza dan Encik Tsutomu Motomura (Timbalan Pengarah Urusan AEON) di Majlis Pelancaran Siri Pertama NFT Kuih Raya Kita

Siri NFT pertama yang diberi nama Kuih Raya Kita ini memfokuskan kepada lapan jenis kuih raya utama yang sering boleh dijumpai setiap kali hari raya menjelang. Lapan jenis kuih tersebut ialah Tart Nanas, Biskut Mazola, Biskut Coklat Almond London, Biskut Makmur Daun, Biskut Cornflakes, Biskut Dahlia, Biskut Bebola Suji dan Biskut Mentega Semperit.

Siri pertama NFT Kuih Raya kita ini secara tidak langsung menunjukkan kepada dunia bahawa inilah kuih-kuih tradisi Malaysia yang sering kita boleh jumpa ketika Hari Raya. Sebab itulah siri NFT ini diberi nama Kuih Raya Kita.

Bergambar bersama 8 jenis kuih raya kita Siri Pertama NFT

Bercakap mengenai NFT pertama ini, Ketua Pegawai Perdagangan dan Pemasaran AEON, Low Ngai Yuen berkata, "Hasrat Kolaborasi ini bukan setakat menyerikan sambutan Hari Raya di dalam ruang digital, malah ianya untuk menyokong karya artis tempatan. Kami menghargai bakat mereka dan ingin mempromosikan hasil kerja mereka seiring dengan tema kesuluruhan kempen Raya kami iaitu Raya Penuh Makna."

Ketua Pegawai Perdagangan dan Pemasaran AEON, Low Ngai Yuen

Tambahnya lagi, "Apabila kita memperkenalkan teknologi 'blockchain' bagi memelihara tradisi, seni dan budaya yang kita amalkan selama ini, kita sebenarnya telah memberi nafas baharu terhadap cara sambutan yang selama ini tidak pernah kita fikirkan".

Apabila ditanya mengenai pemilihan lapan kuih raya ini, Low Ngai Yuen menjawab, "Kami juga ingin memuatkan lebih banyak kuih raya lain lagi seperti kuih bahulu. Namun untuk siri pertama ini kami hanya fokus kepada lapan kuih raya sahaja. Pada masa hadapan, mungkin kita akan buat siri seterusnya dengan memasukkan kuih-kuih yang lain".

Berbalik kepada NFT Kuih Raya Kita, siri pertama ini direka oleh Afi Sulaiman iaitu seorang artis dalam bidang makanan. Afi juga merupakan seorang ilustrator dan penulis yang pertama mendapat pengiktirafan di dalam persada krearif Malaysia pada tahun 2019 sebagai Usahawan Seni Muda, Balai Seni Negara.

Afi Sulaiman dengan hasil rekaannya

Afi Sulaiman turut berkongsi serba sedikit mengenai koleksi kerjasama ini bersama AEON, "Ciri seni yang saya hasilkan adalah unik, nostalgia, gembira dan penuh warna warni dengan penekanan kepada budaya tempatan. Saya merasa amat teruja untuk mengetengahkan kuih tradisi Melayu melalui kerjasama dengan AEON. Saya berharap rakyat Malaysia dapat menikmati kuih raya digital yang unik ini sebagaimana saya suka membuatnya".

Sebagai tambahan, pelancaran siri pertama NFT Kuih Raya Kita ini juga mendapat kerjasama daripada Meta Universe Sdn. Bhd (MU). Ini adalah kerana MU mempunyai manfaat tekonologi dan elemen Web3 daripada metaverse iaitu aset digital dan infrasturktur maya. Ini merupakan manfaat besar kerana NFT ini bukan sahaja didagangkan di platfrom semata-mata untuk teknologi 'blockchain' tapi juga dijadikan utiliti dalam dunia metaverse.

Ketua Pegawai Esekutif Meta Universe, Khalid Gibran

Ketua Pegawai Esekutif MU, Khalid Gibran berkara, "Siri NFT ini akan menginovasikan cara AEON berkomunikasi dengan pelanggan mereka. Secara tidak langsung, AEON telah mencipta sentuhan kesetiaan yang berbeza dengan memberikan pelanggan pengalaman terkini  untuk memiliki aset digital dalam ruang digital."

Low Ngai Yuen juga menambah, "Kami mahu melakukan lebih banyak lagi. Ekosistem peruncitan merupakan himpunan produk ikonik terkenal di dunia ini dengan pelbagai kisah dan kenangan yang perlu diabadikan. Sekiranya kita boleh mendigitalkan pengalaman ini, kita akan membawanya kepada sebuah realiti baru secara maya."

Berbalik kepada NFT Kuih Raya Kita, siri ini mempunyai 16 rekaan. 16 rekaan ini dipecahkan kepada 8 rekaan untuk Edisi Pertama dan 8 selebihnya untuk Edisi kedua. Edisi pertama boleh ditebus secara percuma oleh semua ahli member AEON sehingga 1 Mei 2022. Manakala edisi kedua akan dijual RM80 untuk 1 rekaan di Opensea pada 2 Mei nanti. Setiap rekaan adalah terhad kepada 1250 keping sahaja.

Antara lain, AEON juga memperkenalkan NFT edisi istimewa dan terhad melalui Discord yang juga di bawah siri 'Kuih Raya Kita'. Untuk NFT melalui discord ini, rekaan ini adalah berasaskan balang kuih raya yang dihasilkan oleh Izzati Suza. Izzati Suza merupakan artis dan pemilik Kedai Suza di Melaka. 

Izzati Suza bersama rekaannya

Untuk NFT yang dihasilkan Izzati, NFT ini berinspirasikan balang kuih raya dengan tiga rekaan yang berlainan tema. Tema tersebut ialah 'Alas Meja Nenek', 'Quarantine Raya' dan 'Raya Penuh Makna'. Untuk rekaan Izzati, hanya 10 keping sahaja dihasilkan bagi setiap rekaan.

Izzati berkata, "Saya benar-benar cenderung kepada tema Raya AEON untuk tahun ini iaitu Raya Penuh Makna. Ianya amat bermakna apabila kira dapat menyambut Raya bersama yang tersayang apabila telah melalui perintah berkurung selama dua tahun. Semenjak pandemik melanda, ramai daripada kita telah mengamalkan cara hidup digital lantas kami menjemput semua rakyat Malaysia untuk mendapatkan siri NFT Raya yang unik ini untuk mebjadikan sambutan tahun ini lebih diingati."

Kesimpulan yang boleh saya rumuskan untuk siri pertama AEON NFT Kuih Raya Kita:

Edisi pertama: 

- Koleksi percuma untuk ahli member AEON sehingga 1 Mei. 8 rekaan daripada 16 rekaan siri Kuih Raya Kita.

Edisi kedua:

- Penjualan di OpenSea bermula 2 Mei hingga 13 Mei dengan harga RM80 untuk 1 rekaan. Baki lagi 8 rekaan daripada 16 rekaan NFT Kuih Raya Kita.

Edisi Discord:

- NFT istimewa yang boleh didapati apabila anda mengikuti discord AEON. Ada tiga rekaan sahaja dengan tema berbeza-beza. Terhad kepada 10 keping bagi 1 rekaan.

Nak tahu bagaimana nak tebus NFT edisi pertama percuma dan cara mendapatkan NFT edisi kedua & edisi discord boleh lah layari laman web https://aeonretail.com.my/promotion/kuihrayakita2022/NFT/ . Dapatkan segera sementara masih ada.

Untuk melihat lebih banyak kempen dan promosi Ramadan-Raya AEON, 'Raya Penuh Makna', boleh layari www.aeonretail.com.my 

Read More

Download Aplikasi Marrybrown Untuk Tawaran Berbaloi

Peminat Marrybrown kini boleh memuat turun aplikasi Marrybrown dan tebus tawaran menarik seperti ayam goreng percuma dan banyak lagi.

Aplikasi Marrybrown kini boleh dimuat turun

Untuk merangsang pengguna untuk memuat turun aplikasi dan menggunakan aplikasi ini untuk pembelian di Marrybrown, Marrybrown telah membuat pelbagai tawaran hebat. Tawaran ini lah yang membolehkan pengguna membeli menu Marrybrown dengan harga yang betul-betul berbaloi.

Dalam aplikasi ini terdapat dua jenis tawaran iaitu tawaran harga diskaun  dan tawaran pantas. Tawaran tersebut boleh didapatkan di bahagian ‘deals’ dan setelah anda boleh menebusnya anda boleh melihat tawaran anda di bahagian ‘my rewards’.

Perbezaan tawaran adalah seperti berikut:

Tawaran harga diskaun:

- Tawaran ini sentiasa ada 



- Tiada kuota tapi terhad kepada 1 penebusan  setiap jenis bagi 1 akaun

- Boleh tebus pelbagai jenis tawaran harga diskaun

- Sah boleh digunakan dalam hari yang sama bila anda membuat penebusan

- Contoh: Onion Rings RM3 dari RM3.95, Mushroom Soup RM3.90 daripada RM4.20, Cheesy Burger+Cheesy Wedges RM 10.99 daripada RM 12.89 dan lain-lain lagi

Jangan lupa tebus Ayam Crispy Marrybrown percuma tau

Tawaran pantas:

- Tawaran ini hanya seketika sahaja selalunya pada pukul 12 malam!

- Siapa cepat dia dapat

- Harga menarik dan berbaloi!

- Hanya boleh tebus sahaja mengikut lokasi (Semenanjung, Labuan dan Sabah & Sarawak)

- Sah boleh digunakan dalam hari yang sama bila anda membuat penebusan

- Contoh: RM5 untuk 5 Ketul Ayam Crispy Marrybrown, Buddy Meals RM 1 (untuk 2 set ayam goreng bersama kentang dan air) dan lain-lain lagi

Jadi tawaran-tawaran ini perlu lah anda tebus apabila anda hendak pergi ke Marrybrown ya. Penebusan tidak akan dibawa kepada hari seterusnya jika anda tidak menggunakannya. Tawaran pantas pula harus lah direbut secepat mungkin untuk mendapatkankannya.

Cara menebus dan menggunakan tawaran ini sangat mudah:

1. Muat turun aplikasi Marrybrown dan daftar akaun anda,

2. Pergi ke bahagian ‘deals’

3. Pilih tawaran yang anda inginkan, tekan dan tebus

4. Pergi ke restoran Marrybrown* terdekat dan anda boleh membuat pesanan di kaunter seperti biasa dan bagitau ingin menggunakan tawaran di aplikasi Marrybrown

5. Staf akan mengambil pesanan dan mengimbas code tawaran yang anda tebus di bahagian ‘my rewards’

6. Anda sudah boleh membuat bayaran seperti biasa! 

Lebih menggembirakan, pengguna baharu aplikasi Marrybrown diberi seketul Ayam Crispy Marrybrown secara percuma. Tawaran ini automatik masuk dalam 'my rewards'. Penggunaan juga seperti biasa iaitu dengan tebus di kaunter.

Sebenarnya selain tawaran biasa dan tawaran pantas, ada ketika dan waktunya aplikasi ini menunjukkan tawaran yang anda boleh tebus menggunakan mata ganjaran tau!


Jom muat turun aplikasi Marrybrown dan dapatkan tawaran hebat ini segera di playstore dan appstore atau boleh ke laman web MB app

*Anda hanya boleh menggunakan tawaran yang ditebus di beberapa Marrybrown terpilih sahaja dan anda boleh rujuk di sini Restoran MB terpilih 

Sebarang pertanyaan dan maklumat lebih lanjut boleh lah hubungi Marrybrown melalui pautan di bawah:

Marrybrown Malaysia

Instagram: @marrybrownmy 

Facebook: @marrybrownMalaysia 

Twitter: @MarrybrownMY

Laman web rasmi: https://marrybrown.my 

#Marrybrown #MarrybrownMY #SomethingDifferent #MBApp



Read More

30 April 2022

Guardian Lancar Kaji Selidik Kesihatan Kebangsaan

Kuala Lumpur, 28 April 2022: Selaras dengan reputasinya selaku peneraju pakar kesihatan komuniti di Malaysia, Guardian sedang menjalankan satu kaji selidik dalam talian ‘Health of the Nation’ selama sebulan yang akan bermula pada 28 April 2022 dengan sebuah acara khas ‘Health of the Nation’ yang diadakan di Blue Atrium Sunway Pyramid, Bandar Sunway, Petaling Jaya.  

Angela Teo, Ketua Pemasaran, Guardian Malaysia dan Brunei berkata,“Guardian telah memulakan kaji selidik ini untuk memahami kesihatan semasa rakyat Malaysia dan dengan hasil daripada tinjauan tersebut, Guardian berharap ia dapat dimanfaatkan bagi menyokong pelanggan dengan aktiviti serta maklumat kesihatan yang relevan yang diperlukan oleh mereka,” jelas beliau.

“Kami menggalakkan semua rakyat Malaysia untuk mengambil bahagian dalam kaji selidik ‘Health of the Nation’ Guardian yang boleh diakses menerusi platform media sosial dan digital Guardian termasuk Instagram dan laman Facebook Guardian,” kata Angela.

“Acara atrium Guardian yang akan berlangsung pada 28 April hingga 1 Mei 2022, akan menampilkan 24 jenama yang mengambil bahagian dan pelbagai promosi istimewa seperti hadiah dengan pembelian untuk semua pengunjung dan hadiah istimewa untuk pelanggan yang mengambil bahagian dalam kaji selidik ini di acara Atrium.”



“Jadi jangan lepaskan peluang untuk berkunjung ke Blue Atrium Sunway Pyramid hujung minggu ini dimana banyak aktiviti kesihatan menarik akan diadakan disamping 24 jenama yang turut serta.


“Mereka yang mengambil bahagian dalam permainan, aktiviti atrium, atau melengkapkan kaji selidik di atrium akan menerima satu kad tebusan untuk menebus satu hadiah misteri di kaunter bayaran dengan sebarang pembelian. Pelanggan yang membeli rangkaian penjagaan kulit kami bernilai RM120 akan menerima satu set mangkuk Jepun PERCUMA sementara stok masih ada. 

Dan pelanggan yang memuat turun aplikasi mudah alih Guardian ke telefon pintar mereka akan menerima kupon Guardian RM5.” tambah Angela.

Imbas kod QR ini untuk pautan kepada kaji selidik.

 


Facebook: @Guardianmy 

Instagram: @Guardianmy 

YouTube: @Guardian MY

#GuardianMYApp

#No1StoreMalaysia

Read More

28 April 2022

Beli-belah Dengan Lebih Jimat Pada Perayaan Ini Dengan ShopeePay Day

KUALA LUMPUR, 28 APRIL 2022 - Perasaan gembira menyambut Hari Raya tahun ini berkunjung tiba, lagi-lagi dengan pelbagai tawaran yang menarik. Untuk membantu anda mendapatkan tawaran terbaik dan penjimatan lebih, ShopeePay Day yang berlaku pada hari pertama setiap bulan kembali tepat pada masanya untuk sambutan Hari Raya. Sama ada membeli-belah dari rumah atau membuat pembayaran dengan ShopeePay di kedai fizikal menggunakan DuitNow QR yang ditawarkan di 1.1 juta cawangan di Malaysia; anda dijamin mendapat pelbagai ganjaran serta peluang untuk menyertai peraduan dengan tawaran hadiah lumayan!

Berikut ialah beberapa tawaran menarik bagi pengguna ShopeePay pada bulan Mei ini:

PULANGAN TUNAI SYILING

Hanya pada 1 Mei pengguna ShopeePay boleh memperoleh pulangan tunai syiling 12% apabila mereka melakukan pembayaran minimum RM25 di luar talian dengan ShopeePay di pelbagai peniaga seperti Ariani, AA Pharmacy, Alook, Ninjaz, Kopi Hainan Hometown, Ninso, dan banyak lagi. Tidak jumpa kod QR ShopeePay? Jangan risau, kerana ShopeePay disepadukan dalam ekosistem DuitNow QR, anda kini boleh membayar dengan ShopeePay di hampir 1.1 juta peniaga. Cari kod QR DuitNow merah jambu dan mula membayar dengan ShopeePay untuk memperoleh lebih banyak ganjaran.




BAUCAR 1 SEN SHOPEEPAY

Anda juga boleh mendapatkan lebih penjimatan dengan baucar ShopeePay 1 Sen daripada jenama seperti Caltex, The Koi, Juicy, Big Fish Small Fish, Santan, Vivo Pizza dan banyak lagi. Untuk menebus baucar 1 Sen ini, pengguna boleh membeli baucar di ciri ShopeePay Near Me yang boleh didapati di aplikasi Shopee.

E-DUIT RAYA TRANSFER

Selain lebih penjimatan melalui baucar, ShopeePay juga memberi ganjaran kepada pengguna sehingga 155,555 syiling Shopee apabila mereka menghantar minimum RM5 kepada pengguna ShopeePay lain dari 1 Mei hingga 5 Mei. Jadi jangan lepaskan peluang ini untuk menghantar e-Duit Raya kepada rakan dan keluarga anda.

Selepas itu, pengguna juga berpeluang memenangi hadiah wang tunai mingguan bernilai sehingga RM100,000 dan memperoleh Baucar Penghantaran Percuma tambahan apabila mereka menghantar wang kepada pengguna ShopeePay yang lain dari 6 Mei hingga 31 Mei 2022.

PERADUAN SHOPEEPAY DAY

Bagi memeriahkan sambutan Hari Raya anda, sertai peraduan ShopeePay x Maybank2U untuk mendapatkan lebih banyak lagi ganjaran dengan ShopeePay.

Dari 28 April hingga 5 Mei, tambah nilai minimum RM30 di ShopeePay dengan Maybank2U, transaksi di luar talian dan anda akan layak bertanding untuk memenangi hadiah bernilai sehingga RM115,000 daripada Dyson, Playstation, Samsung, GoPro.

Untuk maklumat lanjut mengenai peraduan,layari

https://shopee.com.my/m/shopeepay-top-up-and-win

PESAN DARI SHOPEEFOOD

Hari Raya ini, jadi pembeli bijak dan pesan makanan anda melalui ShopeeFood untuk majlis Raya anda bersama rakan dan keluarga. Kini beroperasi di Lembah Klang dan Johor Bahru, lakukan pesanan anda dari ShopeeFood untuk mendapatkan penghantaran percuma sepanjang hari dan diskaun Super Deals sehingga potongan 50%.

Dengan pelbagai hidangan tempatan dan antarabangsa yang boleh didapati daripada peniaga di Lembah Klang seperti Nyonya Colours, A&W, KFC, Tealive, Johnny's Restaurant, Old Town White Coffee, Little KL Food Hall, SANTAN dan banyak lagi, pasti ada sesuatu untuk dihidangkan untuk majlis perjumpaan anda. Bagi warga Johor Bahru, pilih dari kedai-kedai kegemaran tempatan seperti Banafee Village, Johnny’s Restaurant, Tealive, ZUS Coffee, Shake Shake, Kenny Rogers Roasters dan banyak lagi.




Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai ShopeePay Day 1 Mei, layari

https://shopee.com.my/m/shopeepayday.

Tertakluk kepada terma & syarat.

Read More

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest
Intellifluence Logo

Follow My IG

Adidas

Domain murah

Rezeki Travel

Popular Posts

Blog Archive

Followers

Rezeki Bulanan

BTemplates.com

Shopee

Copyright © Qisstiera | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com