Beauty. Lifestyle. Travel. Review. Collaboration.

22 January 2019

Natural Pandan Leaf Extract Essence Sesuai untuk Biskut Raya Dan Minuman

Hai semua,

Walaupun hari raya lambat lagi, tapi Qiss tetap nak buat biskut Samperit Pandan ni sebab ia memang kegemaran Qiss dan keluarga.



Tahun lepas Qiss hanya gunakan perisa pandan yang biasa tapi setelah diperkenalkan dengan Natural Pandan Leaf Extract Essence keluaran Bio Nutricia Extract biskut Samperit Pandan Qiss sangat sedap.





Haaa.. nak tau kenapa sedap sangat? Sebab setelah siap dibakar, kita dapat rasa pandan yang natural. Membezakan perisa Natural Pandan Leaf Extract Essence dengan perisa pandan biasa ialah perisa biasa kalau kita letak terlalu banyak, ia akan menjadi pahit.

Natural Pandan Leaf Extract Essence ini terdapat dua jenis. Satu dalam bentuk cecair dan satu lagi dalam bentuk powder.




Dari segi kepekatan warna, dengan menggunakan Natural Pandan Leaf Extract Essence korang akan mendapat warna hijau daun pandan yang natural.


Tapi kalau korang sukakan warna yang lebih terang, korang boleh tambahkan pewarna makanan tambahan dan ia tidak akan menjejaskan rasa makanan tersebut.


Selain untuk makanan, korang juga boleh mencampurkan Natural Pandan Leaf Extract Essence ke dalam air minuman bagi mendapatkan bau yang wangi dan rasa yang lebih sedap.



Macam Qiss, Qiss minum air suam yang dicampur dengan dua sudu kecil Natural Pandan Leaf Extract Essence. Campuran air ni berwarna hijau kekuningan. Minuman ini boleh menjadi minuman tonik setelah kita penat bekerja seharian.

Lepas ni resepi biskut raya yang memerlukan perisa pandan, memang Qiss akan guna Natural Pandan Leaf Extract Essence keluaran Bio Nutricia Extract ni je.



Natural Pandan Leaf Extract Essence | Bio Nutricia Extract (GMP, HACCP, HALAL) Malaysia

Untuk pembelian, boleh ke pautan ini : https://bionutriciaextract.com/shop/
Website: bionutriciaextract.com
Reactions:

8 comments:

  1. wah boleh minum cam tuh je ek, ermmm bagus gak ni. nantilah tengok kalau ada jual kat pasaraya nak gak dibeli kan

    ReplyDelete
  2. Menarik dan lebih mudah untuk digunakan. Lebih-lebih lagi di kawasan bandar yang sangat sukar untuk mendapatkan daun pandan

    ReplyDelete
  3. Semperitttttt...terus rasa macam nak raya plak...x pernah lagi jumpa semperit pandan..mesti rasa dia sedap kan..akak suka sangat semperit..nak buat jer tak pandai..hahahaha

    ReplyDelete
  4. senang kerja-kerja nak masak kalau ada ekstrak pandan leaf ni kan.. tak perlu nak susah2 cari daun pandan lagi.. buat kek jadi cepat je dengan ekstrak pandan leaf ni.. nak cari jugak lah satu

    ReplyDelete
  5. Bagus nya ada natural pandan extract ni. Takde lah duk guna perasa and pewarna tiruan. Tapi kalau nak extract daun pandan sendiri bila nak buat kuih, malas plak kan. Hehe

    ReplyDelete
  6. Alamak semperit. Memang mengena umpan ni. Hihihi.
    Boleh try nak raya nanti.

    Done follow #59

    http://sheayang.blogspot.my

    ReplyDelete
  7. rajinnya...share resipi pls..hehe

    ReplyDelete
  8. rajinnya...share resipi pls..hehe

    ReplyDelete

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

Follow My IG

Adidas

Domain murah

Rezeki Travel

Popular Posts

Followers

Rezeki Bulanan

BTemplates.com

Shopee

Copyright © Qisstiera | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com