Beauty. Lifestyle. Travel. Review. Collaboration.

22 April 2022

#ShopeeDeliversLove Meneruskan Tradisi Menghargai Rakan Penghantar Pada Ramadan Ini

KUALA KUALA LUMPUR, 22 APRIL 2022 - #ShopeeDeliversLove, sebuah kempen oleh Shopee untuk menghargai rakan kongsi penghantaran, kembali pada Ramadan ini. Kempen ini berlangsung dari 11 April - 22 April di mana rakan penghantaran Shopee dan ShopeeFood boleh mengambil makanan berbuka puasa mereka dari Hab Penghantaran Shopee terpilih.

#ShopeeDeliversLove, sebuah kempen oleh Shopee untuk menghargai rakan kongsi penghantaran

Wong Chee Mun, Ketua Pembangunan Perniagaan ShopeeFood Malaysia mengulas, “Kami mahu memastikan rakan penghantaran kami dapat berbuka puasa dengan selesa semasa bekerja. Rakan penghantaran adalah rakan kongsi yang dihargai kerana mereka membantu kami menyokong pendigitalan industri F&B di Malaysia. Semasa Ramadan, sesetengah rakan penghantar perlu membuat perubahan pada jadual penghantaran mereka. Kami berharap usaha ini membantu mereka pada masa yang sama menyampaikan mesej kepada rakan penghantaran kami bahawa mereka dihargai."

Mendengar secara langsung daripada rakan penghantar ShopeeFood tentang pengalamannya, kami bercakap dengan Ahmad Fikri Tajuddin, 28 tahun dari Ampang. “Saya telah bersama ShopeeFood selama lebih setahun dan ini adalah Ramadan pertama saya sebagai rakan penghantaran makanan. Saya memilih untuk menjadi rakan penghantaran makanan berbanding pekerjaan lain semasa pandemik kerana sebagai rakan penghantar saya mempunyai kebebasan dan fleksibiliti untuk merancang waktu kerja saya. Sebagai contoh, untuk menyambut Hari Raya tahun ini, saya dapat merancang untuk lebih banyak penghantaran dan tambahan waktu bekerja untuk mendapatkan lebih banyak belanja untuk Hari Raya.

Ahmad Fikri Tajuddin, rakan penghantar ShopeeFood 

Mengenai sama ada terdapat cabaran tambahan semasa menghantar makanan pada bulan Ramadan, Fikri berkata, “Menghantar makanan pada bulan Ramadan mempunyai cabaran yang sama seperti hari-hari biasa. Cuaca Malaysia yang mencabar, kesesakan lalu lintas serta keadaan jalan yang buruk seperti jalan berlubang, serpihan dan papan tanda jalan yang hilang adalah antara cabaran yang kami hadapi setiap hari sebagai rakan penghantar makanan.” Tambah Fikri, setakat ini tiada halangan besar untuk menyempurnakan penghantarannya tetapi memenuhi tempahan dalam cuaca buruk agak mencabar kerana penunggang perlu lebih berhati-hati di jalan raya.

Bagi memastikan dia mempunyai masa berbuka puasa sambil menyiapkan tempahan, Fikri merancang jadualnya dan menyediakan juadah dari rumah. “Sepanjang Ramadan saya mengubah sedikit rutin saya supaya saya mempunyai masa yang mencukupi untuk berehat di antara penghantaran. Saya juga memperuntukkan sedikit masa untuk berbuka puasa dengan membawa minuman dan makanan ringan sendiri seperti roti. Jika tiada penghantaran pada pukul 6:30 petang, saya akan berhenti berbuka puasa dahulu sebelum meneruskan penghantaran,”

Mengulas tentang #ShopeeDeliversLove , Fikri menghargai usaha tersebut. “Memandangkan rakan penghantar biasanya bergerak, mendapat makanan bungkus akan membantu kami memberi tumpuan kepada penghantaran dan berbuka puasa tepat pada masanya.”

Di samping itu, pengguna Shopee juga boleh mendapat tawaran hebat apabila mereka membeli Domino’s Pizza dari 12 April - 12 Jun. Peminat piza boleh membeli pizza Domino’s bersaiz peribadi pada harga RM5 di kedai dengan ShopeePay sebagai kaedah pembayaran. Untuk setiap pembelian piza peribadi, pengguna layak mendapat pulangan tunai RM1 daripada ShopeePay.

Bagi pengguna yang menempah di laman web Domino’s Pizza, mereka boleh mendapatkan Domino’s Pizza bersaiz besar pada harga RM20.90 sahaja. Untuk menebus harga istimewa, beli baucar RM1 Sen daripada ShopeePay pada aplikasi dan tebus kod semasa pembayaran di laman web Domino’s Pizza.

Pembelian yang berjaya akan melayakkan pengguna mendapat pulangan tunai RM1.10 apabila mereka membayar menggunakan ShopeePay.


0 comments:

Post a Comment

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest
Intellifluence Logo

Follow My IG

Adidas

Domain murah

Rezeki Travel

Popular Posts

Blog Archive

Followers

Rezeki Bulanan

BTemplates.com

Shopee

Copyright © Qisstiera | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com