Beauty. Lifestyle. Travel. Review. Collaboration.

17 July 2020

vivo Melancarkan Siri X50 di Malaysia, Membawa Pengalaman Fotografi Mudah Alih Profesional kepada Pengguna

Hai semua,

Baru-baru ni Qiss berkesempatan melihat dan mencuba sendiri telefon pintar terbaru keluaran vivo Malaysia. Siri X terbaharu iaitu X50 dan X50 Pro telah dilancarkan di Malaysia pada Pelancaran Media Eksklusif yang diadakan di Sheraton Hotel, Petaling Jaya. Dengan komitmen vivo terhadap reka bentuk dan inovasi yang mementingkan pengguna, X50 dan X50 Pro menampilkan teknologi kamera kelas profesional yang merevolusikan pengalaman fotografi mudah alih.

vivo Siri X50 menampilkan ciri kamera professional 

Dengan penstablian canggih, mod malam, ciri zoom, dan teknologi potret, siri X50 membolehkan pengguna menangkap gambar dan video secara stabil dan berkualiti tinggi dalam pelbagai senario, menghasilkan karya yang luar biasa. Reka bentuk siri vivo X50 menggabungkan elemen semula jadi dan estetik futuristik bertujuan untuk melengkapkan gaya hidup aktif pengguna. Dengan keupayaan fotografi profesional, reka bentuk yang anggun dan prestasi yang lancar, siri X50 merupakan peranti pintar yang terunggul di pasaran.

"Siri X50 adalah peranti pintar fotografi profesional yang pertama yang membolehkan pengguna merakam dan berkongsi detik-detik manis hidup mereka secara mudah," kata Encik Mike Xu, Ketua Pegawai Eksekutif vivo Malaysia. "Dengan keupayaan pengimejan yang stabil, lensa dan sensor yang luar biasa, dan sistem keseluruhan kamera yang canggih, peranti siri X50 membolehkan pengguna mengabadikan kisah hidup dengan kualiti penggambaran yang profesional."


Encik Mike Xu, Ketua Pegawai Eksekutif vivo Malaysia di Majlis Pelancaran Eksklusif Media Siri vivo X50

Dengan perkembangan 5G dan ketersediaannya yang akan tiba di Malaysia, lebih ramai pengguna akan dapat menikmati faedah 5G iaitu kelajuan, kependaman yang rendah, dan keupayaan interkoneksi yang lebih pantas. Melalui siri X50, vivo berharap untuk memastikan pengalaman mudah alih generasi seterusnya mudah diakses oleh pengguna supaya mereka boleh menikmati kelebihan teknologi terkini lalu memberi peluang untuk kreativiti dan produktiviti yang berlipat ganda.

Fotografi Mudah Alih, Diberi Definisi Terbaharu 

Siri X50 mengintegrasikan teknologi fotografi profesional. Untuk mengurangkan gegaran, kamera utama X50 Pro dilengkapi dengan Sistem Kamera Gimbal yang terkemuka di industri, yang membolehkan pengguna mengambil gambar dan video yang jelas semasa bergerak, bahkan pada waktu malam.

Dengan model gimbal profesional bersaiz penuh, modul gimbal miniatur bawaan X50 Pro bergerak ke arah yang berlawanan dengan gerakan goyang, memberikan kestabilan yang meningkat untuk kamera utama. Sistem ini juga memperluaskan sudut putaran dan kawasan anti-goncangan dibandingkan dengan kaedah penstabilan yang popular, menghasilkan gambar yang sangat jelas.

Gimbal Radar, bola animasi pada skrin yang mencerminkan pergerakan gimbal, membolehkan pengguna mengetahui apabila bingkai stabil. Algoritma motion-deblur vivo, sensor khas, dan penjejakan fokus berterusan meningkatkan lagi kejelasan imej dan video.

Siri X50 terdiri daripada peranti pintar yang berpusatkan keunggulan fotografi. X50 Pro mempunyai penyediaan kamera ser5baguna dengan satu kamera depan 32MP dan empat kamera di belakang (48MP Utama, 8MP Super Wide-Angle, 13MP Professional Portrait, dan 8MP 5x Telescopic). Lensa Teleskopik 5x X50 Pro juga menyokong 60x Hyper Zoom, yang menghasilkan gambar yang menakjubkan.


X50 dan X50 Pro memaparkan Extreme Night Vision (Super Night Mode) dan Starry Sky Mode yang membolehkan pengguna merakam gambar menakjubkan dari pemandangan bandar dan desa pada waktu malam, sementara  fungsi 120° Super Wide-Angle (108° setelah pembetulan distorsi)



Super Macro membantu menghasilkan foto berkualiti profesional dalam pelbagai senario. Mod Potret vivo, yang dikuasakan oleh algoritma penyembunyian 4 lapisan, membolehkan pengguna memisahkan subjek dari latar belakang dan menerapkan kesan berasingan untuk hasil yang lebih halus.

Prestasi dan Reka Bentuk Anggun

Sebagai tambahan kepada kemampuan fotografi profesionalnya, siri X50 juga memberikan prestasi keseluruhan yang unggul. Siri ini menyokong penyambungan 5G, yang membolehkan pengguna tetap dalam talian dengan kelajuan pantas dan latensi rendah.

Dikuasakan oleh pemproses Qualcomm Snapdragon 765G, X50 Pro memberikan kelajuan pengkomputeran pantas dan keupayaan berbilang tugas yang lancar. Siri ini mempunyai kadar penyegaran skrin tinggi 90Hz, menampilkan gambar, filem, dan permainan yang jelas tanpa kabur.


Mencerminkan inovasi yang didorong reka bentuk, peranti pintar siri X50 dibina dengan skrin fleksibel yang lebih langsing, lebih ringan, dan lebih tahan lama berbanding skrin tradisional. X50 adalah salah satu telefon 5G paling tipis yang pernah ada. Teknologi HDR 10+ memberikan paparan yang terang, dan AG Matte Glass menawarkan sentuhan lembut dan halus. Sistem Kamera Gimbal yang direka dalam bentuk mata berfungsi sebagai elemen reka bentuk yang unik di bahagian belakang X50 Pro.

Siri vivo X50 akan dilancarkan secara rasmi di Malaysia pada 21 Julai 2020 melalui Live Streaming di Facebook Rasmi vivo Malaysia, dan harga akan dinyatakan pada masa itu. vivo X50 tersedia dalam pilihan warna Frost Blue dan Glaze Black, vivo X50 Pro dalam Alpha Grey.

vivo X50 tersedia dalam pilihan warna Frost Blue dan Glaze Black, vivo X50 Pro dalam Alpha Grey

Qiss sempat tangkap gambar selfie menggunakan kamera vivo X50 Pro ni dan hasilnya sangat memikat hati Qiss untuk membeli satu vivo siri X50 ni untuk kegunaan sendiri. Pastinya anda yang suka berselfie tu mesti nak beli juga sebab gambar dah memang cantik dan tak perlu edit. Memang puas hati lah katakan.


vivo TWS Earphone Neo Melengkapkan Siri X50 dengan Audio yang Memukau
vivo juga melancarkan TWS Earphone Neo. 

Disediakan untuk memberikan pengalaman audio berkualiti tinggi yang memenuhi keperluan pencinta muzik seharian, TWS Earphone Neo tanpa wayar mempunyai ciri khas iaitu Moving-Coil Unit 14.2mm untuk menghasilkan bunyi lebih kuat dan penuh, serta bio-fiber composite diaphragm untuk meningkatkan perincian audio.

vivo TWS Neo

Direka dengan mengkaji kepentingan keperluan pengguna, TWS Earphone Neo juga menampilkan AI Noise Cancelling untuk panggilan telefon yang lebih jelas dan beberapa kawalan pintar yang diaktifkan suara. Fon telinga ini disokong oleh platform TWS-Generasi ke-4 Qualcomm, QCC3046, yang menawarkan latensi rendah, ketepatan tinggi, dan pengalaman mendengar yang stabil, serta teknologi Bluetooth 5.2 terkini dengan jarak maksimum 10m.


Ciri-ciri canggih TWS Neo bersama dengan reka bentuk klasiknya merupakan suatu realisasi pelaburan vivo dalam peranti Internet of Things. Seperti siri X50, TWS Earphone Neo memperlihatkan komitmen vivo untuk membina peranti yang berpusatkan reka bentuk yang meningkatkan kualiti kehidupan pengguna.

vivo TWS Earphone Neo kini boleh didapati di Malaysia dengan harga RM359. Pelanggan dapat membeli vivo TWS Neo Earphone di semua kedai konsep vivo, peniaga sah, rakan kerjasama, dan platform e-dagang seperti Lazada, Shopee, dan vivo Store (http://www.vivostore.com.my). Fon telinga ini tersedia dalam dua pilihan warna - Starry Blue dan Moonlight White - untuk pengguna memilih mengikut gaya peribadi masing-masing.

Untuk maklumat lebih lanjut, sila lawati laman Facebook atau laman web rasmi vivo.

0 comments:

Post a Comment

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest
Intellifluence Logo

Follow My IG

Adidas

Domain murah

Rezeki Travel

Popular Posts

Blog Archive

Followers

Rezeki Bulanan

BTemplates.com

Shopee

Copyright © Qisstiera | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com