Beauty. Lifestyle. Travel. Review. Collaboration.

30 August 2020

vivo Malaysia Meriahkan Sambutan Hari Merdeka Dengan Filem 'KITA' 100% Dirakam Menggunakan Telefon Pintar vivo X50 Pro 5G

Assalamualaikum dan hai, 

Tak lama lagi nak sambut hari kebangsaan ataupun kita panggil hari merdeka kan? Jom imbau kenangan anda masa sambut hari kebangsaan masa sekolah dulu? Qiss teringat kenangan zaman sekolah dulu. Qiss kawan je semua orang. Seronok ada ramai kawan pelbagai kaum ni. Bila bersekolah di sekolah kebangsaan dapatlah kita faham masyarakat majmuk dan budaya bangsa lain kan.


Bertemakan perpaduan Malaysia filem pendek berjudul KITA ini 100% babaknya dirakam menggunakan telefon pintar vivo X50 Pro 5G. Ya betul! Keseluruhan filem ini hanya dirakam menggunakan telefon pintar sahaja. Bagi memeriahkan dan meraikan kepelbagaian bangsa, agama dan budaya filem "KITA" ini membawa tema persahabatan antara kaum yang terdapat di Malaysia.

Pengarah Ho Yuhang yang pernah memenangi beberapa anugerah menyahut cabaran mengarah filem menggunakan telefon pintar vivo X50 Pro 5G. Walaupun mencabar tetapi hasilnya tetap memuaskan seperti filem yang dirakam menggunakan gajet yang lebih besar.

Filem ini dirakam menggunakan telefon pintar walaubagaimanapun kualiti filem ini tidak terjejas malah menggunakan sebaik mungkin teknologi Gimbal (kurangkan gegaran) serta fungsi Night Mode yang terdapat pada vivo X50 Pro 5G.

Telefon pintar vivo X50 Pro 5G sebelum ini telah dilancarkan pada bulan Julai 2020 yang lalu. Dengan penstablian canggih, mod malam, ciri zoom, dan teknologi potret, siri X50 PRO membolehkan pengguna menangkap gambar dan video secara stabil dan berkualiti tinggi dalam pelbagai senario dan menghasilkan karya yang luar biasa.

Baca juga: 

vivo Melancarkan Siri X50 di Malaysia, Membawa Pengalaman Fotografi Mudah Alih Profesional kepada Pengguna

CEO vivo Malaysia, Encik Mike Xu berkata "Malaysia merupakan negara yang unik dengan pelbagai bangsa, agama dan budaya namun tetap hidup dalam aman damai dan harmoni, vivo Malaysia berbangga dapat sama-sama meriahkan hari kebangsaan dengan terhasilnya filem 'KITA' ini".

Lagu tema filem ini dinyanyikan oleh Shila Amzah di dalam 2 bahasa iaitu Bahasa Malaysia dan Bahasa Mandarin. Qiss nak anda hayati lirik lagu tema filem ini juga.

Jom saksikan filem KITA yang berdurasi 9 minit ini di Youtube vivo Malaysia dan Iflix bermula 27 Ogos 2020. Pasti anda akan mengimbau kenangan semasa bersekolah dulu.

#vivoKita2020 #vivoX50Series #vivoX50Pro #photographyredefined

1 comment:

  1. terbaiklah. fon dah boleh rakam siap buat filem sekali. terbaiklah vivo

    ReplyDelete

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest
Intellifluence Logo

Follow My IG

Adidas

Domain murah

Rezeki Travel

Popular Posts

Blog Archive

Followers

Rezeki Bulanan

BTemplates.com

Shopee

Copyright © Qisstiera | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com