Beauty. Lifestyle. Travel. Review. Collaboration.

19 March 2023

Hotel KSL Esplanade Klang Kini Dibuka

Hotel KSL Esplanade, generasi baharu KSL Holdings Berhad mengumumkan pembukaannya hari ini. Terletak secara strategik dikelilingi oleh kehijauan yang subur, dengan beberapa pemandangan bandar dan salah satu bar atas bumbung tertinggi di Klang, Selangor. 

Hotel KSL Esplanade merangkumi reka bentuk kontemporari moden dan kehidupan mampan untuk memberikan pengalaman hospitaliti yang segar dan dinamik kepada pelanggan. 

Majlis pelancaran Hotel KSL Esplanade, Klang

Hotel KSL Esplanade yang dibina bertujuan untuk meningkatkan pelancongan melalui pelaburan yang inovatif dan berterusan dalam infrastruktur hospitaliti. 

Hotel ini juga menawarkan masakan pilihan superlatif tempatan dan pengalaman riadah hotel yang menampilkan bar atas bumbung, kedai kopi, pusat kecergasan, spa Onsen dan pelbagai ruang acara yang elegan bagi pengembara perniagaan dan para pengunjung. 

Bilik & Suite Tetamu 

Hotel ini mempunyai 403 penginapan sederhana kontemporari dan moden termasuk bilik tamu dan suite, termasuk 214 Bilik Superior, 134 Bilik Deluxe, 20 Bilik Keluarga, 29 Bilik Premier, 4 Suite Eksekutif dengan 2 Bilik Tidur, 1 Suite Junior dan 1 Suite Deluxe yang menawarkan penginapan kepada tetamu dipenuhi dengan kepuasan. 





Bilik Mesyuarat 

Hotel KSL Esplanade menawarkan beberapa tempat acara dengan pelbagai aspek yang elegan dan setiap satu dikonfigurasikan secara dinamik untuk menjadikan setiap majlis tidak dapat dilupakan malah lebih bermakna. 

Terdapat 9 bilik mesyuarat yang terletak di Aras 2 dan Aras 4 yang boleh memuatkan sehingga 100 orang setiap bilik. 

Sebuah tempat yang indah, Hotel KSL Esplanade benar-benar destinasi untuk majlis perkahwinan, persidangan, acara gala dan majlis koktel dengan kapasiti pengacaraan sehingga 2,000 tetamu. Tambah membanggakan ia adalah salah satu "ballroom" hotel terbesar di Klang, Selangor. 

Satu pasukan kakitangan berbakat dengan perkhidmatan jamuan yang terlatih disediakan untuk membantu setiap majlis. Setiap majlis yang ingin diadakan perlulah membuat pesanan terlebih dahulu. 

Makan 

Salah satu keunikan hotel ini ialah skybar di tingkat 23, Sora yang menawarkan pemandangan panorama Klang. Nikmati pertemuan kopi di restoran sepanjang hari kami, Birch yang memfokuskan destinasi kuliner, menempatkan konsep gastronomi yang luas dan menampilkan pilihan masakan kontemporari Antarabangsa dan Asia. 

Spa & Kesihatan 

San Onsen yang tenang disusun untuk mempromosikan kesejahteraan umum. Rawatan itu dipercayai dapat mengurangkan keletihan, meningkatkan peredaran darah dan meningkatkan keserian kulit. Bertumpu pada budaya onsen tradisional Jepun yang asli dengan 4 kolam renang peribadi tradisional dan 3 kolam besar untuk lelaki dan wanita, San Onsen menawarkan pengalaman spa yang menyegarkan kepada pelanggan. 

Hotel KSL Esplanade turut dilengkapi dengan pelbagai kemudahan di pusat kecergasan yang luas, gim ini menempatkan peralatan kecergasan premium termasuk treadmill, basikal senaman dan stesen pemberat dengan koleksi mesin pemberat. 

Terdapat juga sebuah kolam yang besar dan menarik yang dilengkapi dengan ciri permainan air untuk bergembira dan ketawa bersama keluarga. 


Sempena bulan Ramadan yang bakal tiba, Hotel Esplanade turut menyediakan buffet Ramadan sepanjang bulan Ramadan ini.

Buffet Ramadan Hotel KSL Esplanade

Diberi nama Santapan Warisan, buffet ini akan berlangsung dari 25 Mac hingga 19 April 2023.

Untuk menghubungi Hotel KSL Esplanade atau membuat tempahan, e-mel reservations@kslkl.my, hubungi +60330002288 atau layari https://www.kslesplanadehotel.com


0 comments:

Post a Comment

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest
Intellifluence Logo

Follow My IG

Adidas

Domain murah

Rezeki Travel

Popular Posts

Blog Archive

Followers

Rezeki Bulanan

BTemplates.com

Shopee

Copyright © Qisstiera | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com